Quadrablast skrev:
Jag följer ett par enkla regler för att slippa dörruppslag på t.ex. stormarknadsparkeringar.
1. Parkera låååångt bort från entrén, folk är lata så risken att nån parkerar intill dig är mindre där.
2. Ställ dig ALDRIG bredvid en bil med typ "Nalle Puh"- solskydd eller andra Disney-motiv på rutorna.
3. Håll utkik efter bilbarnstolar.
4. Om det är lite folk som står på parkeringen, familjeparkering.
Funkat bra för mig hittills, på alla de bilar jag haft.
5. Ställ dig inte bredvid en redan bucklig (det vill säga en hel del bucklor, speciellt vid dörrarna) eller trasig bil (med hängande kofångare, rost överallt etc), i och med att ägaren inte bryr sig om sin egen är sannolikheten att han/hon inte bryr sig om din heller.
Tipset med att parkera långt bort fungerar oftast bra måste jag säga
Speciellt när det är lite folk, det är få som orkar gå 50 meter extra
Däremot har jag varit med om pundhuvuden som ändå ställt sig bredvid min bil trots att jag står 100 meter ifrån ingången och ensam
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!