Hej! Jag har en 9000 2.3t fulltryckare som har original 200 hästar men går bättre än 200 hk känns de som. Så jag undrar först vad turbon laddar original då min laddar 1.1 bar (känns lite påställt).
För de andra undrar jag hur man ser om den är chippad så jag inte köper nytt chipp som inte behövs.
Riv bort plastpanelen under torkarna sen ska du ha du boxen på förarsidan, vet inte hur man gör med trionic men jag tror man byter hela boxen så någonting bör det stå på den
Riv bort plastpanelen under torkarna sen ska du ha du boxen på förarsidan, vet inte hur man gör med trionic men jag tror man byter hela boxen så någonting bör det stå på den
Tack, letade för fullt med hittade bara saab orginal..
Du skulle kunna köra bort till Maptun (Verkstadsgatan 2) och fråga dem. De kollar det där på ett par sekunder.
Tack för tippset! Jag har beställt ett chip till bilen nu och de jag ska göra nu är att beställa sportsystem. Får man 50 extra hk på ett trimmchip?
Du kan få mer. Eller mindre. Allt hänger på vad som finns i bilen och vad du beställer.
Men börjar det sticka iväg med "antalet hästar" som man beställer är det andra saker som lägger sig och strular... Storleken på spridarna måste anpassas, avgassystemet är för klent, turbon för liten osv m.m.
Allt är relativt.
Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Många gånger kanske det inte står något utmärkande på själva boxen. Kan du få låna en RaceLogic eller annan mätutrustning kan du ju köra några repor och jämföra med originaltider. Annars kan man läsa ut programmet ur boxen och kolla om det är original eller inte.
vet nån om det finns trimmchip till saab 900i turbo -90:)
Är det en 900i eller en 900 turbo? Antar att speedparts har något om det är en turbo.
Min gamla 2,3 turbo laddade 0,7 innan trim, 1,1 bar efter trim. Men om den känns pigg så måste det vara något gjort för enligt mig är de ganska trötta från fabrik.