2248
Sök

Hur ser man om en bil är chipptrimmad?

28 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
Hej!
Jag har en 9000 2.3t fulltryckare som har original 200 hästar men går bättre än 200 hk känns de som. Så jag undrar först vad turbon laddar original då min laddar 1.1 bar (känns lite påställt).neutral

För de andra undrar jag hur man ser om den är chippad så jag inte köper nytt chipp som inte behövs.hmm

Tack på förhand//jocke

Bärs!
3 456 Inlägg
25 april 2010
Sitter det ett OLW eller Estrella emblem på luckan?
Isf är den chippsad...

Garaget.org peakade 2008.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 april 2010
Riv bort plastpanelen under torkarna sen ska du ha du boxen på förarsidan, vet inte hur man gör med trionic men jag tror man byter hela boxen så någonting bör det stå på den

Rock'n Roll

28 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Isf är den chippsad...

Öppnade under torkarbladen idag och den boxen jag tror de är står de bara Saab på  yikes

28 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
TenZer skrev:
Riv bort plastpanelen under torkarna sen ska du ha du boxen på förarsidan, vet inte hur man gör med trionic men jag tror man byter hela boxen så någonting bör det stå på den

Tack, letade för fullt med hittade bara saab orginal..yikes

888 Inlägg
25 april 2010
Din bil laddar 1bar +- kanske 0,1 eller nått så den kan mycket väl ladda 1,1 bar original.

28 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Din bil laddar 1bar +- kanske 0,1 eller nått så den kan mycket väl ladda 1,1 bar original.

Ja, efter som de verkar vara orginalboxen som sitter i så funderar jag.neutral

Bärs!
3 456 Inlägg
26 april 2010
Thereturn skrev:
Aga_Diff skrev:
Isf är den chippsad...

Öppnade under torkarbladen idag och den boxen jag tror de är står de bara Saab på  yikes

Oki, Då kan jag inte hjälpa dig. Inga spår av dipp?

Garaget.org peakade 2008.

87 Inlägg
26 april 2010
Aga_Diff skrev:
Thereturn skrev:
Aga_Diff skrev:
Isf är den chippsad...

haha skön jävel big_smile

Lycka till i sökandet. Tror för övrigt inte din är trimmad med chip. Är dt en aero ?

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
26 april 2010
pwnsowns skrev:
Aga_Diff skrev:
Thereturn skrev:

Lycka till i sökandet. Tror för övrigt inte din är trimmad med chip. Är dt en aero ?

Ha ha japp håller med. så jäkla skönt med fina komentarer tongue

28 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
pwnsowns skrev:
Aga_Diff skrev:
Thereturn skrev:

Underbart när folk driver wink Humor skall man ha, även om jag ibland inte har alla 200 hästar inne big_smile

Aero? Nej det är en 2.3T. Står inte att de är en Aero i regprappret. Har inte 9000 Aero 210 hk?

1 464 Inlägg
17 maj 2010
Du skulle kunna köra bort till Maptun (Verkstadsgatan 2) och fråga dem. De kollar det där på ett par sekunder.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

28 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
MrJAM skrev:
Du skulle kunna köra bort till Maptun (Verkstadsgatan 2) och fråga dem. De kollar det där på ett par sekunder.

Tack för tippset! big_smile
Jag har beställt ett chip till bilen nu och de jag ska göra nu är att beställa sportsystem.
Får man 50 extra hk på ett trimmchip?

1 464 Inlägg
18 maj 2010
Thereturn skrev:
MrJAM skrev:

Tack för tippset! big_smile
Jag har beställt ett chip till bilen nu och de jag ska göra nu är att beställa sportsystem.
Får man 50 extra hk på ett trimmchip?

Du kan få mer. Eller mindre. Allt hänger på vad som finns i bilen och vad du beställer.

Men börjar det sticka iväg med "antalet hästar" som man beställer är det andra saker som lägger sig och strular... Storleken på spridarna måste anpassas, avgassystemet är för klent, turbon för liten osv m.m.

Allt är relativt.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

19 Inlägg
18 maj 2010
Aga_Diff skrev:
Isf är den chippsad...

"lol" lol

Rumpmas
3 860 Inlägg
19 maj 2010
Många gånger kanske det inte står något utmärkande på själva boxen. Kan du få låna en RaceLogic eller annan mätutrustning kan du ju köra några repor och jämföra med originaltider. Annars kan man läsa ut programmet ur boxen och kolla om det är original eller inte.

60 Inlägg
19 maj 2010
vet nån om det finns trimmchip till saab 900i turbo -90:)

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
19 maj 2010
turbo_fredde1 skrev:
vet nån om det finns trimmchip till saab 900i turbo -90:)

Är det en 900i eller en 900 turbo?
Antar att speedparts har något om det är en turbo.

Min gamla 2,3 turbo laddade 0,7 innan trim, 1,1 bar efter trim.
Men om den känns pigg så måste det vara något gjort för enligt mig är de ganska trötta från fabrik.

MVH. Alex

2 924 Inlägg
19 maj 2010
Uppklarad tråd med för många barnsliga kommentarer...
Låser

// Moderator

~ Life is short, have FUN! ~

Sök