2824
Sök

Luften pyser ur däcken hela tiden ?????

219 Inlägg
25 april 2010
Ibland så fick man pumpa i minst 5bar för att det skulle vissa sig

Kostar att ligga på topp

???
661 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
AnderL skrev:
Ibland så fick man pumpa i minst 5bar för att det skulle vissa sig

hm okej... kanske får testa med ännu mer luft då tongue
hur mkt går i innan de säger *poff*? haha

219 Inlägg
25 april 2010
Nja om däcket är friskt.Så kan man pumpa i en hel del,men det är upp till var och en att bedömma.Men sj så har jag haf mycket luft i dom.Men ett däck poffa redan vid 3kg haha.Har hänt men inte så ofta,så läckte det i fälgen.Ha tålamod,låt däcket vara i vattnet länge.

Kostar att ligga på topp

Living the good Life!
585 Inlägg
25 april 2010
Har haft i ca 8 bar i lågprofils däck innan de har satt sig på fälgen vid montering, så det går.

Har hört att man kan ha upp mot 20 bar i däcket innan det kan smälla, fast det kanske gäller nya däck.

When the flag drops, the Bullshit stops.

???
661 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
AudiZack skrev:
Har haft i ca 8 bar i lågprofils däck innan de har satt sig på fälgen vid montering, så det går.

Har hört att man kan ha upp mot 20 bar i däcket innan det kan smälla, fast det kanske gäller nya däck.

fyfan de va inte lite tongue

men iof. kanske ska testa o dra i mer tryck. när ja köpte den så satt ju fälgarna på o då va de runt 3.5 ifram o då hade ja inga problem med läckage kom jag på nu...

2 182 Inlägg
25 april 2010
Lättast är att blanda diskmedel å vatten i sprayflaska och spreja på däckkant,slitbana och vid ventilen, kan ta ett tag innan det visar sig som sagt så låt dem ligga ett tag så ska du se bubblor där det läcker.
Kolla då även nålventilen så det inte läcker där, om det sitter slagvikter på fälgarna så kan det läcka där också.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

5 089 Inlägg
25 april 2010
ja pumpa upp däcket till typ 5 bar å skicka ner det i vattnet.

\Lindgren

Volvofreak
356 Inlägg
25 april 2010
Din ide om att det är våra vägar kan det nte vara då ingen annan har detta problem!
Pröva llgg om däcke en gåång till o kolla om det lir tätt.. annars en titt på fälgarna om dom är slagna allihopa!

// Andreas
S40N T5-04

BMW fantast
1 172 Inlägg
25 april 2010
jag har 3 bar i mina däck. dock 19".  har du möjlighet att kränga av så hade jag gjort det och bytt ventiler och kollat efter ojämnheter på fälgens insida (där däcket ligger mot) kan även kolla däcket från insidan. där ser man lättare om där är nåt småhål elr nåt (troligen inte i detta fallet...)

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

12 Inlägg
25 april 2010
Dina däck är skummisar tony...

Living the good Life!
585 Inlägg
25 april 2010
AP4THY skrev:

Skulle vara kul och montera ur gummit och kontrollera ventilerna och kolla vad som står på tok.

When the flag drops, the Bullshit stops.

???
661 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
AudiZack skrev:
AP4THY skrev:

Skulle vara kul och montera ur gummit och kontrollera ventilerna och kolla vad som står på tok.

haha ja mina däck är lite skummis tongue

va på BMW idag i annat ärende o en meck kom med ut o diskuterade ett annat fel men han trodde mkt väl att de kunde vara pga vägarna då däcken är för smala för fälgen.
Jag kör iaf med så mkt tryck i däcken nu som de står att man får ha i dom (3.4). pyser de fortfarande åker gummit av o jag tar mej en titt..

???
661 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
eller fyller med byggskum big_smile haha

352 Inlägg
26 april 2010
hur länge har du haft fälgarna? när jag jobbade på toyota så fick vi in en jäkla massa aluminium fälgar som skulle bytas då dom pyste ut luft. men konstigt att det är på alla 4 :S

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

25 Inlägg
26 april 2010
Som dom har sagt innan blanda diskmedel i sprayflaska. lägg hjulet ner spraya då runt fälgkanten och låt det vara börjar de blir lite som raklödder så läcker det där emellan. men annars kan du läcka där endå utan att du ser det. När det kommer bellastning så kan de göra att de sipprar ut lite luft. det är de enda jag kan tänka mig. så kolla fälgen på insidan slipa rent . och lägg beadsealer tex. hoppas de löser sig

???
661 Inlägg
4 maj 2010
Trådstartare
Felet var att jag hade för lite luft i däcken (2.8)
Har nu 3.4 i runt om och det har inte pyst nånting på snart en vecka.. big_smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
5 maj 2010
_Tony_ skrev:
Har nu 3.4 i runt om och det har inte pyst nånting på snart en vecka.. big_smile

Bra att det löste sig så enkelt smile har dock aldrig hört nån annan som haft det så hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

???
661 Inlägg
5 maj 2010
Trådstartare
Aerocombi skrev:
_Tony_ skrev:

Bra att det löste sig så enkelt smile har dock aldrig hört nån annan som haft det så hmm

haha har aldrig hört det heller faktist.
Aldrig hört nån som har så mkt tryck i däcken heller men... de fungerar så :p

4 586 Inlägg
5 maj 2010
_Tony_ skrev:
Aerocombi skrev:
_Tony_ skrev:

haha har aldrig hört det heller faktist.
Aldrig hört nån som har så mkt tryck i däcken heller men... de fungerar så :p

Hade rekomenderat 3.5 bar i mina 235/35 -19 så mycket tryck är det inte

Sök