Det roliga är, om de nu vinner, att jag tjänar på att säga upp mig från jobbet och gå på deras givmilda a-kasseform.
För nu kostar ju soppan 13.20 litern, lägg på 50-60 öre på de, så hamnar vi lätt på ca 600 i månaden på att ta mig till jobbet, o jag kör inga monsterbilar som ni ser...
Parkeringen ligger på 550 per månad, nu har de dock höjt skatten på parkeringarna me 20-25% (minns ej exakt), så de blir dyrare de med.
Trängselskatten ska ju in på detta också snart är ju tanken, ca 40kr per dag till.
Plus vanliga driftskostnader på bilen, måste dessutom köpa nya vinterdäck för de börjar dubbdäcksförbjuda innerstan nu...
Summar blir iaf att åka till jobbet kostar mig en tusing mer än vanligt i månaden, och jag är extraanställd vid sidan av studierna, vilket betyder att jag skulle tjäna på att säga upp mig och tom gå på grund-a-kassebidraget.
Är det inte sjukt så säg
Vem kommer vilja ta extravikariat (lärarvikarier t.ex. som måste ta sig snabbt till ksolan för att vikariera), eller ens extrajobb vid sidan som ligger lite längre bort?
Nån måste utföra dessa jobb iaf...