Misstänker att många av dem som pratar skit om Porsche Boxster aldrig har kört en. Hade en sprillans ny svart Boxster S som min första bil. Nu kör jag en GT3:a, men jag saknar ofta min lilla Boxster. Det är en mycket mer komplett bil. GT3:an fungera nästan enbart på bana och det gör den nog bättre än de flesta andra standardbilar, men Boxstern kan det mesta bra. Härlig att köra nercabbat ute vid kusten på en fin sommardag och njuta av solen och det härliga motorljudet. Fungera jättebra för en Europasemester för två personer, för den lastar mycket bagage. Har helt fantastisk bra balans och man kan köra den jättetufft på banan och den gör aldrig något dumt. Man får snabbt förtroende för bilen och sen är det inget problem att köra den på gränsen. Har aldrig fått den känsla i min 911.
Fungera även bra som bruksbil och med en hardtop är det inget problem att köra året om. Sen är den ju mycket billigare än en 911.
Kan enbart rekommendera en Boxster till alla som vill ha en billig sportbil. Enda nackdelen är ju hela IMS problematiken, men det är ju samma för 996/996 Carrera.
Om tjejer gillar den? Vissa gör och andra gör inte det. Finns till med de tjejer, som inte ser skillnad på den och en Audi TT.