10st lampor i fronten monterade! Har dock ingen bild då det ska upp mellan 10-14st till idag eller imorgon. Helt sjukt nöjd med resultatet även fast jag inte har slagit på dom än.
Trailer går normaltsett bakom en skåpbil, men den behövde flyttas. På sistonde har kompisen fått köra lite halvskumma kombinationer med fullhög bil och t ex citytrailer bakom. Jag ville vara värre än honom
Faktiskt så gillar jag instrumenteringen, mycket bättre än modellen innan!
Syftade på själva utseende på visarna och tavlorna. Så såg våra ut på 80-talet och ärligt talat...en bit in på 90-talet *ryser*
Brains> Tja....har MAN ngn tillverkning i Sverige? Säger dock INTE att våra intrument är SNYGGA.....men de är modernare i utseende, mer personbilsliknande om man jämför. Me ren smaksak. Knapparna skall vi inte tala om.....samma skit som vi haft sedan 70-talet
jävligt kul att din arbetsgivare låter dig hålla på med bilen, min gillar det verkligen inte. får inte ens ha en rattkula i bilen, wunderbaums får man ha som mest.
Hur gör du för att få Kabeldragningen att se snygg ut när jag gör dragningar i personbilen så blir det "låna" ström från en annan kabel sen "låna" igen och igen sen är det jätte många kablar som "lånar" ström på samma ställe.
är nybörjare på detta med el och ljus men måste börja någonstans
Kul att se att det går framåt ändå, och att chefen som sagt tillåter det
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Hur gör du för att få Kabeldragningen att se snygg ut när jag gör dragningar i personbilen så blir det "låna" ström från en annan kabel sen "låna" igen och igen sen är det jätte många kablar som "lånar" ström på samma ställe.
är nybörjare på detta med el och ljus men måste börja någonstans
Jag gör allt ifrån grunden. Hade jag haft takskylt så hade jag dragit allt ifrån det reläet men nu har jag inte det så jag drog allt från grunden. Dvs från en ledig säkring i säkringsdosan till ett relä sen vidare ut dit där jag vill ha någon. Hittar på en bra kopplingspunkt och kopplar in allt där. Alla skarver antingen löds ihop eller kabelskor med krympslang och sedan drar jag ett yttrelager av krympslang och avslutar med en bit eltejp. Kör även in silikon i skarvarna till kopplingsdosorna. Men jag börjar alltid med planering, vad vill jag montera och hur ska jag göra det på bästa sätt.
Hittils har inget dött för mig iaf och har inte funnits någon ärg överhuvudtaget efter ett år
Hur gör du för att få Kabeldragningen att se snygg ut när jag gör dragningar i personbilen så blir det "låna" ström från en annan kabel sen "låna" igen och igen sen är det jätte många kablar som "lånar" ström på samma ställe.
är nybörjare på detta med el och ljus men måste börja någonstans
Jag gör allt ifrån grunden. Hade jag haft takskylt så hade jag dragit allt ifrån det reläet men nu har jag inte det så jag drog allt från grunden. Dvs från en ledig säkring i säkringsdosan till ett relä sen vidare ut dit där jag vill ha någon. Hittar på en bra kopplingspunkt och kopplar in allt där. Alla skarver antingen löds ihop eller kabelskor med krympslang och sedan drar jag ett yttrelager av krympslang och avslutar med en bit eltejp. Kör även in silikon i skarvarna till kopplingsdosorna. Men jag börjar alltid med planering, vad vill jag montera och hur ska jag göra det på bästa sätt.
Hittils har inget dött för mig iaf och har inte funnits någon ärg överhuvudtaget efter ett år
vart är bästa platsen att dra plusmatning ifrån på en bil om det inte är några extra säkringar?
Hur gör du för att få Kabeldragningen att se snygg ut när jag gör dragningar i personbilen så blir det "låna" ström från en annan kabel sen "låna" igen och igen sen är det jätte många kablar som "lånar" ström på samma ställe.
är nybörjare på detta med el och ljus men måste börja någonstans
Jag gör allt ifrån grunden. Hade jag haft takskylt så hade jag dragit allt ifrån det reläet men nu har jag inte det så jag drog allt från grunden. Dvs från en ledig säkring i säkringsdosan till ett relä sen vidare ut dit där jag vill ha någon. Hittar på en bra kopplingspunkt och kopplar in allt där. Alla skarver antingen löds ihop eller kabelskor med krympslang och sedan drar jag ett yttrelager av krympslang och avslutar med en bit eltejp. Kör även in silikon i skarvarna till kopplingsdosorna. Men jag börjar alltid med planering, vad vill jag montera och hur ska jag göra det på bästa sätt.
Hittils har inget dött för mig iaf och har inte funnits någon ärg överhuvudtaget efter ett år
vart är bästa platsen att dra plusmatning ifrån på en bil om det inte är några extra säkringar?
Om man har en huvudströmkabel så brukar den ha en kopplingspunkt som man kan gå ifrån. Annars är det direkt ifrån batteriet men då lär du ha en säkring precis vid batteriet.
Jag gör allt ifrån grunden. Hade jag haft takskylt så hade jag dragit allt ifrån det reläet men nu har jag inte det så jag drog allt från grunden. Dvs från en ledig säkring i säkringsdosan till ett relä sen vidare ut dit där jag vill ha någon. Hittar på en bra kopplingspunkt och kopplar in allt där. Alla skarver antingen löds ihop eller kabelskor med krympslang och sedan drar jag ett yttrelager av krympslang och avslutar med en bit eltejp. Kör även in silikon i skarvarna till kopplingsdosorna. Men jag börjar alltid med planering, vad vill jag montera och hur ska jag göra det på bästa sätt.
Hittils har inget dött för mig iaf och har inte funnits någon ärg överhuvudtaget efter ett år
vart är bästa platsen att dra plusmatning ifrån på en bil om det inte är några extra säkringar?
Om man har en huvudströmkabel så brukar den ha en kopplingspunkt som man kan gå ifrån. Annars är det direkt ifrån batteriet men då lär du ha en säkring precis vid batteriet.
är personbil jag håller på med så huvudströmen går väll bara ner till Startmotorn?