Tja, strömförsörjningen är inga problem. Bara att klämma in ett nytt batteri å kolla så att det laddas upp ordentligt när man ute och kör. På deltan finns det en liten skuff man kan krypa in i. Där hade jag tänkt att bygga ett litet elektronikskåp med plats för ett slutsteg.
Får se hur det blir med slutsteget. Är lite inne på att köpa huvudenheten och högtalarna och se vad det blir för ljudbild. Om man inte skulle vara nöjd så kan man ju alltid köpa till ett steg senare. Man kan säga att båten är jämförbar med en bilkupé men jag funderar på om det inte blir lite skillnad då den är "öppen"? Kanske behövs mer tryck då ljudet inte studsar någonstans utan försvinner ut i luften...
Samma problem som i en cabriolet, svårt att få nån riktig bas. En baslåda kommer du vilja ha...
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Såg på Pixmanias sajt att man kunde köpa till ett steg, Sony XM-SD12X (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=28683) för en femhundring extra. Kommer det bli någon ljudskillnad eller ska man lägga dom slantarna på någonting annat?
Oj får nog helt enkelt ta svansen melan bena denna gången o säga ursäkta till dej gurenius. Förstod ej hur mycket du kunde inom detta... jag anser att jag kan tillräckligt för att få ett fint ljud men jag skulle verkligen villja höra ljudet i din bil! Får man fråga dej om man har funderingar om ljud? Tycker faktist att ljudet i bilen ska prioriteras högt. Bilresan blir så mycket mer njutningsbar.
OffTopic haha här har vi seriösa diskussioner. Varför kan inte den som svarar ha alla fakta i hamn innan man börjar diskutera hit och dit? Larvigt att läsa igenom till det att man kommer till det man vill läsa.
OnTopic Jag kör ett par JBL GTO på min framstereo, en JVC 4X50 mosfet och jag tycker ändå att det är acceptabelt liksom. Nu är mina planer också ett steg och allt som hör därtill men man ska inte klanka ner på ljudet från stereon nuff said!