3227
Sök

Vilken gps har ni?

47 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Yes jag skall åka till affären och kika någon dag, kanske bäst att lägga runt 2tusen så slipper man byta vid ett senare tillfälle, gps kan man ju ha ett bra tag.

hur är det med uppdatering av kartor vilket märke gynnas man mest av? finns det någon som är billigare eller rent ut av gratis uppdatering?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 maj 2010
Tror det kostar runt 400spänn/år med navigon så jag sket i det, men det vet dom i butiken iaf wink

Rock'n Roll

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 maj 2010
Navigon 2110. Fungerar väl hyffsat, men gillar inte att man måste betala för att aktivera fartkameravarning. Inte heller att man måste betala för uppdateringar av kartan, men det är väl standard. Menyerna är lite väl krångliga, och det är bökigt att zooma in och ut medan man kör.

Cupra_
10 maj 2010
Till min garmin ingick 6mån fria uppdateringar sen kostade det 299kr tror jag för ett livstidsabonemang..

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
399 Inlägg
10 maj 2010
Jag använder en Garmin 278C. Den var skapligt dyr att köpa men det finns även möjlighet till sjökort i den vilket jag använder på min båt. Numer tillverkas den inte men går fortfarande att få tag på.

http://www.garmin.se/node/6450
Senast redigerat av Fladdermusen (10 maj 2010)

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

Avstängd
40 Inlägg
10 maj 2010
gps ? va fan ska man med det till.. man är vel inte så dum at man kör vilse heller.. ?
jag har dator med internett i bilen !! slå det gps fjantar^^ *provoserar provoserar* lol big_smile

629 Inlägg
10 maj 2010
Kör med Garming Mobile XT med europakarta, sjökort och friluftskartan i mobilen...

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
10 maj 2010
Kör med iphonen med en app som visar fartkameror.

Går förvånansvärt bra! sliter på batteriet dock.

2 924 Inlägg
10 maj 2010
Durango skrev:
Jag använder mig av denna, tomtom xxl. Fungerar mycket bra, snabb på att kalkylera vägar och är mycket lättanvänd. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=497637

Måste fråga då jag funderar på denna Tomtom XXL eftersom jag vill ha lite större skärm till bra pris...

Har den förprogrammerade/inlagda fartkameror och kan man lägga till egna fartkameror som inte finns med?
Vad ingår för kartuppdatering och vad kostar ev tillägg?

~ Life is short, have FUN! ~

1 853 Inlägg
10 maj 2010
VW original RNS510, Funkar riktigt bra med custom maps och extra poi's

/mvh soyd

51 Inlägg
10 maj 2010
Garmin 200 smile fungerar väldigt bra. 205orna värkar väldigt bra också. ända skillnaden jag såg när jag jämförde med en polare var att den var mycket snabbare big_smile

228 Inlägg
10 maj 2010
gps? Man har väl lokalsinne? smile

Det e VI som e HAMMARBY!

Muttley
10 maj 2010
adde87 skrev:
gps? Man har väl lokalsinne? smile

även om man kör taxi wink

På jobbet använder jag en st navigon för gatuadresser. och en styck garmin till postadresser ( XY koordinator)
Navigon tar tyvär inte XY vilket suger då vi använder det.

Privat anser jag väl gps väldigt onödigt.

228 Inlägg
10 maj 2010
åh fan, en taxichaffis som använder gps! smile Skulle behövas på fyllan när man säger en adress men ändå måste man försöka förklara vägen.. sen hamnar man helt fel typ hos ett ex eller nåt! haha smile

Det e VI som e HAMMARBY!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 maj 2010
Andromeda skrev:
Navigon 2110. Fungerar väl hyffsat, men gillar inte att man måste betala för att aktivera fartkameravarning. Inte heller att man måste betala för uppdateringar av kartan, men det är väl standard. Menyerna är lite väl krångliga, och det är bökigt att zooma in och ut medan man kör.

Jasså? Det måste vara en billigare modell då, min varnar för kameror utan nån aktivering, sen behöver man inte zooma om man kör i 3d läget, mycket skönare och man ser tillräckligt långt fram wink

Rock'n Roll

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
10 maj 2010
VOLVOSWE240 skrev:
gps ? va fan ska man med det till.. man är vel inte så dum at man kör vilse heller.. ?
jag har dator med internett i bilen !! slå det gps fjantar^^ *provoserar provoserar* lol big_smile

i din väldiga 240?

mja brorsan har nån rout 66 tror ja den heter.. ballar ur när man som mest behöver den.. lite jobbigt..

Analog warfare bevara kassettbands kulturen
133 Inlägg
12 maj 2010
Har faktiskt två stycken, en Garmin nuvi 200 + en Magellan explorist 210

Använder dem rätt ofta på småvägar stigar i skogen med mera

I nuvin har jag lagt in nordenkartan på minneskort och bytt ut den skitfula bilen mot Black pearl, ser rätt ball ut när skutan seglar på vägen big_smile

Ska byta ut pip-lisa rösten mot nåt bättre så fort jag hittar nån bra .vob-redigerare roll

Till stackarn som inte kan stava till provocerar, så kan jag nämna att när jakten går är det upp till fyra GpS'er i bilen + en dator med internet och GpS puck ett tag körde vi med 12 - 220 omvandlare och två laptops en som gps och den andra mot internet tongue
Senast redigerat av Q-less (12 maj 2010)

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing

100 Inlägg
12 maj 2010
An0nym skrev:
Ingen som har en navigon? gillar inte bilen på garmin, vill ha pilen på navigon:p är det nåt märke som sticker ut i mängden eller är alla typ lika bra?

Det finns ju ett 100tal olika ikoner som ska guida en om man nu inte gillar den vanliga bilen! Finns att ladda ner på Garmins hemsida! Har bland annat en glassbil och ett sött litet hjärta! wink Hur som helst så kör jag själv en Garin nüvi 255W! Funkar askalas och är så otrligt lättanvänd att jag blir uttråkad!

PS: Vet någon vad det sitter för navigation integrerad i Saabarna! 9-3 2005 för att va exakt

/Robban

Bärs!
3 456 Inlägg
12 maj 2010
Navman S30, Ingen wursting, men fyller sin funktion...

Garaget.org peakade 2008.

Muttley
12 maj 2010
adde87 skrev:
åh fan, en taxichaffis som använder gps! smile Skulle behövas på fyllan när man säger en adress men ändå måste man försöka förklara vägen.. sen hamnar man helt fel typ hos ett ex eller nåt! haha smile

Jo mitt arbetsområde är hela skåne plus liten del av småland och blekinge=) och har bara jobbat ett år med de, så jag vore nog väldigt begåvad om jag kunde mitt område utantill nu=)  Sen är de jävligt bra för att kolla tiden när man kör.
I mitt hemområde använder jag ej gps för att hitta.

Kan säga att många fyllon säger duktigt fel adress så man får köra runt på de extra men de gynnar ju bara min ficka smile

Min egna är navigon 4110MAX http://www.satellitenavigation.org.uk/w … igator.jpg

Förbannat bra att slå in gatuadresser på dock lite sämre på postadresser faktiskt, har aldrig provat deras koordinator för vi kör ju inte med den varianten.  Denne har TMC fria kameror och bra skärm.

http://www.gpsinformation.org/penrod/2820/cover.jpg
Sen har jag ju garmin streetpilot 2820 med. Den är lite klumpig men den är förbannat bra, hittar den inte så har man gjort fel. Men där är inga kameror i den men går säkert ordna.

Körde med handdator som hade tomtom program vettifan vilket av dem. Men den kartan sög duktigt och visade helt fel tider.
Senast redigerat av tkd_rille (12 maj 2010)

Sök