2950
Sök

Vilken gps har ni?

47 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Är sämst på att hitta och det känns tid för en gps men det finns ju så djävla många!!! Garmin,navigon,sony,nokia ja med flera,

någon som kan rekomendera en bra? använder väl gps:en några ggr per år inte allt för ofta men ganska skönt att ha en på sommarn!

http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=GANUVI1490

tänkte denna men vete tusan, ge mig tips!

13 Inlägg
9 maj 2010
Jag använder mig av denna, tomtom xxl. Fungerar mycket bra, snabb på att kalkylera vägar och är mycket lättanvänd. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=497637

104 Inlägg
9 maj 2010
tomtom go 730 du kan lägga till egna fartkameror som inte finns med + 2 års frikart uppdatering så jag  är  nöjd med den

7 394 Inlägg
9 maj 2010
Bullet--- skrev:
Själv har man en gammal Garmin Nuvi 200, billig,simpel och pålitlig.
Något för dem som inte villa ha lyx och alla funktioner.

har precis samma, å av samma orsak,roll dessutom har jag hört av en bekant som har en mkt värre Garmin att dem har kontakt med mkt fler sateliter än ex TomTom,
visst hadde det varit fränt med funkttioner som, bästa väg vid trafikstockning osv,, men det lilla jag använder den så är det klart överkurs,, man hittar dit man ska, å den varnar för hastighetskameror, det räcker smile

97 Inlägg
9 maj 2010
Tomtom xxl smile Fungerar riktigt bra:)
Men garmin fungerar lika bra de smile Kör det i båten tongue

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
9 maj 2010
Jag köpte mig en gps i höstas när jag drog till irland.
TOMTOM IQR TMC.

Funkar skitbra på Irland, England, Danmark och i Sverige.

Den är till salu också wink

Peder DailyFresh

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
9 maj 2010
Jag har en enkel Garmin och den fungerar bra till det mesta. Har haft den i 2 år nu. /Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 863 Inlägg
9 maj 2010
TomTom IQ Routes

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

47 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Ingen som har en navigon? gillar inte bilen på garmin, vill ha pilen på navigon:p är det nåt märke som sticker ut i mängden eller är alla typ lika bra?

439 Inlägg
9 maj 2010
själv har man en sån här bjässe.
http://www.pricerunner.se/pl/288-461707 … 720-priser

lite bökig men räkna med att du hittar fram.

old,low and slow....

Trafikledare
563 Inlägg
9 maj 2010
Använder Tomtom, Garmin och Navigon i jobbet..

Den GPS som jag använder helst är Garmin, men den som visar mest och korrekt information är Navigon.
Den visar inte aktuell hastighet som jag vill, men den har den funktionen, dock med en höjdmätare i samma fält..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

47 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Så det spelar inte så stor roll vilken man väljer för vardagligt bruk? behöver ingen svindyr tror det blir någon i 1000kronors klassen ?
Senast redigerat av An0nym (9 maj 2010)

100% ninja
342 Inlägg
9 maj 2010
köper du en billig så är de ofta inte jättebra. satsa lite pengar på en bra. jag rekomenderar garmin, använder själv en sådan i jobbet. har provat olika, och tycker garmin hittar bäst när man kommer ut på landet osv, på småvägar å sånt.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 maj 2010
Jag gillar Garmin men deras kartor är så j*vla fula så jag köpte mig en Navigon 3300 Max Europa för 2000 med TMC och hela paketet. Riktigt trevlig maskin, lättanvänd osv det enda jag inte riktigt gillar är att jag inte kan ställa in vart jag vill ha all info på bilden som jag är van från marinsidan men men det funkar ju bra ändå ;D

Rock'n Roll

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
9 maj 2010
Har en Garmin nuvi 200 funkat skitbra så länge jag haft den använder heller inte så mkt men den har aldrig svikit mig

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

47 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
TeedasT:

Okej, hur menar du kommer ut på småvägar? menar du att sändning är bra eller?.

och vilken garmin kan du rekomendera för vardagligt bruk? kommer nog inte använda den så jätteofta dock jävligt bra sak när man väl behöver en!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 maj 2010
Tycker min Navigon funkar redigt bra mitt ute i ingenstans, polarn har en Garmin Nuvi och jag tycker kartorna ser helskumma ut och han får inte upp lika mycket info (men det går kanske att ställa in)

Rock'n Roll

47 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
tenzer,

jag är inne på samma spår, sitter och har ångest, vet inte vilken jag ska välja men garmins kartor ser jävligt mongo ut, som paint typ, navigon ser ju djävligt mycket bättre ut.

märkligt att alla har garmin, kanske bara vi som tycker så:D

Cupra_
9 maj 2010
Jag har en Garmin Nuvi 1390T. Funkar kanon, inte svindyr heller. Köp som sagt ingen budgetmodell. Hade själv en i 1000kr-klassen innan och denna funkar BRA MKT bättre. Kostade ca 2500 på Media markt om jag inte minns fel.. Men det var i höstas.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
9 maj 2010
An0nym skrev:
tenzer,

jag är inne på samma spår, sitter och har ångest, vet inte vilken jag ska välja men garmins kartor ser jävligt mongo ut, som paint typ, navigon ser ju djävligt mycket bättre ut.

märkligt att alla har garmin, kanske bara vi som tycker så:D

Jag tycker du skall gå till en butik och känna lite på olika modeller, är man runt 2 000spänn och uppåt finns det nog inga dåliga gpser men jag tycker som sagt Navigons kartor känns mycket bättre än både garmin och tom toms.

Jag har använt Garmin en hel del men för bruk på väg köper jag inte en Garmin om dom inte ser över kartorna.

Nattläget på Navigon är också riktigt bra med få färger men man ser ändå vad det är för typ av vägar. Som sagt, gå till butik och känn på lite olika maskiner men köp ingen med mindre skärm än 4.3" eller vad det nu brukar vara för det blir bara jobbigt

Rock'n Roll

Sök