2554
Sök

Saab 900 aero 84 projekt "gratis bilen"

528 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Sen gick det tyvärr lite utför :-/  bilarna har inte nån personlighet längre:-(

255 Inlägg
14 mars 2011
stämmer bra det.. och sen ser 900an lite sportig ut också

528 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Ja det är en liten sportbil ;-)

255 Inlägg
14 mars 2011
ska bli kul att se fler bilder på den sen

83 Inlägg
14 mars 2011
Lycka till med bilen! Aeros är underbara. För info så fanns det för ca 1,5 år sedan 71 st 900 Aero 1984 års modell registrerade, en majoritet var avställda. Runda slängar 22-24 st är silver. Mao inte jordens vanligaste vagn. (årsmodell 88 och 87 är vanligast!)

Du ser ut att ha lite pyssel framför dig, men nån jättemkt rost verkar det ju inte alls vara av bilderna att döma, det är ju skönt! Vill du ha massa inspiration så läs projektrådarna på STCS forum också, där finns massa liknande projekt, men du kanske har koll på det redan.

528 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Turbocab skrev:
Lycka till med bilen! Aeros är underbara. För info så fanns det för ca 1,5 år sedan 71 st 900 Aero 1984 års modell registrerade, en majoritet var avställda. Runda slängar 22-24 st är silver. Mao inte jordens vanligaste vagn. (årsmodell 88 och 87 är vanligast!)

Du ser ut att ha lite pyssel framför dig, men nån jättemkt rost verkar det ju inte alls vara av bilderna att döma, det är ju skönt! Vill du ha massa inspiration så läs projektrådarna på STCS forum också, där finns massa liknande projekt, men du kanske har koll på det redan.

Tackar för lite info :-)  visste att den inte var helt vanlig, men hade ingen koll på siffrorna :-) jo lite pyssel finns ju, men ända rosten under är 1 länkarmsfäste som har ett hål som en 5krona kanske :-D  ska byta bromsar o få tag på nyckel sen ska den nog gå att åka med :-)  jo jag är inne på STCS ibland o kikar :-)  tack så mkt för ditt inlägg :-)  hoppas du följer tråden ;-)  off topic: jag är fruktansvärt avis på din vagnspark ;-)

GM förstörde SAAB
37 Inlägg
14 mars 2011
hoppas på bilder under nu också då wink

Suveränast Av Alla Bilar SAAB!!!

528 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Bilder under kommer nog till helgen då jag bara kan va vid bilen på helgerna:-P

SAAB Entusiast
162 Inlägg
14 mars 2011
Jo då, det ska mycket trevligt när du kommer ut med denna!!!
Och säg till om du behöver några delar, som jag troligtvis kan ha!!!

Ha de gott och lycka till!!!cool

528 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Klart jag säger till :-P  bromsarna skulle jag behöva ;-)  säger till när jag får pengar :-)

528 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Tjena tänkte bara kolla om någon vet vad det sitter för avgassystem original, för det är ett simons system på nu, blev lite förvånad när jag såg det :-P

83 Inlägg
15 mars 2011
Original så sitter det - original! Inte så jättekonstigt att det inte är original på en 1984 års modell, om dom höll 10 år så var det ju bra, i Södra Sverige får väl 5 år antas vara mkt bra. Simons är väl helt ok, jag har det på min röda bla, dock inget man vinterkör med. Original är det ovalt slutrör,, svartmålat.

528 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Turbocab skrev:
Original så sitter det - original! Inte så jättekonstigt att det inte är original på en 1984 års modell, om dom höll 10 år så var det ju bra, i Södra Sverige får väl 5 år antas vara mkt bra. Simons är väl helt ok, jag har det på min röda bla, dock inget man vinterkör med. Original är det ovalt slutrör,, svartmålat.

ok trevligt smile ser ut o va 2,5" också smile ska bara byta bakre delen då det är väldigt rostigt smile det kanske blir bra detta big_smile ser fram emot att köra bilen tongue

528 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Idag gjorde jag en kopia på nyckeln och hoppas den ska funka, det märker vi på fredag ;-)  har även sålt volvon, så jag kan skaffa lite bromsar till bilen :-)  det var en liten update på vad som händer just nu:-)  det känns tomt med bara en bil xp

528 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
har idag köpt bromsar till bilen big_smile jag får tacka Blomman29 för en trevlig affär smile spenderade även 500 på biltema köpt lite färg o spackel o slippapper tongue kommer en bildlig update efter helgen smile kan säga att jag blir nog tvungen att byta skiten mellan sätena då startspärren har låst sig -.- men men bara bilen kommer igång...

528 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
jonnielahti skrev:
kommer att följas big_smile

Tackar :-D

528 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
M_Broberg skrev:
trevligt med lite Action smile är det kompletta bromsar då eller? byter upp mig till nya systemet och sitter på massa gammalt "skräpt" som NOS pinnbultar, splittnya ferrodo "orginal-liknande" belägg runt om och massa annat krims krams

Det är ok skivor o belägg runt om :-)  ska bli kul att putsa upp o montera i helgen :-D  ja funderar på nya systemet till nästa sommar, får se hur jag gör :-P  ska kika på din bil, det va längesen nu :-P  tack för att du gillar projektet :-D

32 Inlägg
18 mars 2011
Lycka till med bilen!, finns ju inte så många 900 här på projekt smile riktigt fina är dom

2 Inlägg
18 mars 2011
Spännande! det här ska följas wink

528 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
M_Broberg skrev:
Frizzox skrev:
M_Broberg skrev:
trevligt med lite Action smile är det kompletta bromsar då eller? byter upp mig till nya systemet och sitter på massa gammalt "skräpt" som NOS pinnbultar, splittnya ferrodo "orginal-liknande" belägg runt om och massa annat krims krams

Det är ok skivor o belägg runt om :-)  ska bli kul att putsa upp o montera i helgen :-D  ja funderar på nya systemet till nästa sommar, får se hur jag gör :-P  ska kika på din bil, det va längesen nu :-P  tack för att du gillar projektet :-D

ja min bil hare inte hänt nått med på 1½ år så:)

ang byte till nya systemet. allt är bolt on utom handbromssället som måste svetsas dit. sitter ihop med dom inre stolsfästena så är ganska lätt att måtta ut.

ja, sen behöver du borra hål till handbromsvajjrarna roll

och hur kan man INTE gilla en aero -84? cool

tack för lite tips big_smile kan behövas;)

Sök