3969
Sök

VM: Sverige - England

482 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
Efter ett möte mot ett defensivt Paraguay nalkas nu nästa möte, England. Imorgon smäller det av och det är då Sverige för avgöra deras framtid i VM. Vinner de gruppen eller kommer de tvåa? Kommer England äntligen lyckas med att få en vinst mot Sverige? Eller kommer inte de inte att lyckas med det? Zlatan kommer ju inte spela, bra? dåligt?

Personligen tycker jag Sverige kommer kämpa det lilla extra utan Zlatan. Men i vissa situationer kommer det bli vasst.
Jag skulle vela säga att det blir en oavgjord match, dock vill man ju att Sverige vinner, eller hur!! big_smile

edit: stavfel
Senast redigerat av Slovenian (19 juni 2006)

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

1 231 Inlägg
19 juni 2006
Jag tror sverige tar det. Tror dessutom vi klarar oss utmärkt utan zlatan, men visst hade det varit kul att ha han med i toppform.

Mitt projekt: Evo III

674 Inlägg
19 juni 2006
vem fan vill att han ska spela? han har ju inte gjort nåt rätt hittils!
tror faktiskt att det blir en 0-0 match...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
19 juni 2006
såhär får man igentligen inte säga men jag måste säga att om vi skulle åkt ut i gruppen så borde man inte vara direkt sur för de för sverige håller allt annat än världsklass nu på något sätt känns det som vi inte riktigt är värda att komma långt i detta vm om inget händer snart. på andra sidan är det många topplag som verkligen inte har visat sin starka sida detta vm.

451 Inlägg
19 juni 2006
det är F.Ljungberg som gäller han är nyckelspelaren i Sverige big_smile .. Zlatan är skit tycker jag , matchen kommer blir oavgjord eller så tar England , men hoppas Sverige tar big_smile

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

Leg. Spådam
816 Inlägg
19 juni 2006
Är det inte på onsdag matchen är? Jag är rädd att vi inte har allt för mycket chans... Visst har vi ett bra lag, bara inte just nu...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

482 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
Merclone skrev:
Är det inte på onsdag matchen är? Jag är rädd att vi inte har allt för mycket chans... Visst har vi ett bra lag, bara inte just nu...

21.00  20e juni wink
Imorgon dvs tongue

Dusty: Håller med dig där, flera lag som inte visat sin starka sida! Men man blir ju  inte speciellt glad ifall sverige inte går vidare! smile

2 123 Inlägg
19 juni 2006
Hoppar det blir Ahlbäck och Larsson på topp så slipper vi Slatan.
Tror iaf det blir en bra match med mycke spel men har ingen anning om vem som vinner.
Hoppas att det inte blir några "lägg" matcher iaf.
Och självklart hoppas jag att sverige vinner smile

719 Inlägg
19 juni 2006
Den här matchen kan bli riktigt bra. Om Sverige får lite flyt o sätter 50% av sina mål chanser så vinner dom lätt. Vi har spelat riktigt bra bort sätt från att flytet inte funnits.

Jag tror på 2-1 mot England. England har spelat läskigt likt sverige i alla matcher skapat men inte satt bollen. Laget som har turen med sig i matchen kommer att vinna imorn.

live free, die young.

215 Inlägg
19 juni 2006
Scratch skrev:
Den här matchen kan bli riktigt bra. Om Sverige får lite flyt o sätter 50% av sina mål chanser så vinner dom lätt. Vi har spelat riktigt bra bort sätt från att flytet inte funnits.

Jag tror på 2-1 mot England. England har spelat läskigt likt sverige i alla matcher skapat men inte satt bollen. Laget som har turen med sig i matchen kommer att vinna imorn.

Första kloka inlägget i denna tråd.

Nån skrev "vi är inte värda att gå vidare i detta VM" vilket jävla skitsnack..Vi har varit bra men inte satt chanserna PUNKT.

482 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
Kikade just på aftonbladet, och våran mardröm har gått i uppfyllelse...
ZzzzZzzlatan vad med på träningen idag, och kommer kanske att spela i matchen imorn. Om han nu gör detta, så kan man ju iallafall hoppas på att han blir insläppt de sista 10-20 minuterna då Zlatan säkerligen blir på hugget.

764 Inlägg
19 juni 2006
Efter 90 minuter står det 0-0 eller 1-1.

TeQuilla

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
19 juni 2006
Nej allbäck har vart bra mkt starkare än Zlatan, så ja hoppas på honom! men sen vet man ju inte om han e bra från start (allbäck) el om de e bäst som de vart o satt in han fräsch i 2:a..???

för övrigt hörde ja att de började likadant 94=). svag inledning m oavgjort, sedan bättre i andra matchen..
så vem vet hur långt de går detta året;)

Två ord räcker, SAAB knäcker

1 503 Inlägg
19 juni 2006
Tror att de blir lika, 1-1..utan Zlatan. Men om Zlatan är med så vinner vi lätt, 3-0 big_smile
Zlatan = Sveriges bästa spelare

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

227 Inlägg
19 juni 2006
Sverige har väl inte förlorat mot England på många år...(lr har jag helt fel..?)Så varför skulle dem förlora nu smile

Dum spiro, spero...

482 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
JE skrev:
Sverige har väl inte förlorat mot England på många år...(lr har jag helt fel..?)Så varför skulle dem förlora nu smile

Sverige har aldrig förlorat mot england (har jag för mig) smile
Eftersom att Sverige har inte haft stort flyt på senaste tiden tongue
Tror dock inte Sverige förlorar, men oavgjort smile

1 854 Inlägg
20 juni 2006
Slovenian skrev:
JE skrev:

Sverige har aldrig förlorat mot england (har jag för mig) smile
Eftersom att Sverige har inte haft stort flyt på senaste tiden tongue
Tror dock inte Sverige förlorar, men oavgjort smile

Inte sen -68 tror jag att det va

Sverige-England blir 2-1

482 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
Nu börjar det riktigt dra ihop sig big_smile
1 timme och 15 min kvar *gör mig beredd* smile

2 123 Inlägg
20 juni 2006
Nu vill man höra från dom som sagt att sverige vinner solklart, England har ingen chans
Vad jag sett hittils i 1:a så spelar dom sämre än FCZ.
Försvarana markerar bara den långe Engelskmanen i mitten och praktiskt taget struntar i dom andra. Är alltid 2-3 man kring honom vilket jag anser idiotiskt för så bra är han inte.
Anfallarna står på hälarna och verkar ha blåsor för springa gör dom ju inte. Bara Jonsson och Ljungberg som kommer från kanten springandes. Men när dom sen ska spela vidare till anfallarna säger det stop för dom springer sig inte fria från sina markeringar. Allbäck som vart bra innan jobbar bara hem och verkar inte orka springa runt i Englands Zon.
Sverige har på tok förstort mellanrum mellan baklinje och mittfält. Men vi märker ju att England utnyttjar det till fullo.
Sen kom målet som ett bakslag men vi får hoppas att våra landsmän fick vett och börja springa och vill vinna.
Detta är iaf mina åsikter.
En sak till : Det enda bra jag märkt idag är att Zlatan inte spelar vilket jag anser som toppen.

Att jämföra 1:a och 2:a halvlek går inte, det är som himmel och jord.
Det var synd att dom missade Gerrards löpning, men det är sånt som händer i fotboll.
Att sverige haft otur igen är ju självklart, 1 räddning på mållinjen och 2 ribbträffar och plötsligt kommer mål från Englands sida. Ser ingen rättvisa i det men sen fick sverige sitt kvitteringsmål till slut.
Matchen har varit jämn från båda sidorna och tycker att båda lagen är värda 1 poäng. Även om jag hoppades på svensk vinst. Men vi är ju Vidare till 8:on dels final.
Hyffsad match ändå med tanke på katastrofen i 1:a.
Sen tycker jag nog att Isaksson kunde tagit båda bollarna.
Den andra kastade han sig inte ens efter bollen utan han hoppade bara åt sidan, förstog inte vad han höll på med.
Senast redigerat av Fredrik.Gustavsson (20 juni 2006)

482 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
2-2 !!! Guuuuuud vad glad jag blev när Sverige kvitterade!!! big_smilebig_smilebig_smilebig_smile
VILKEN MATCH!!!! big_smilebig_smilebig_smile
Senast redigerat av Slovenian (20 juni 2006)

Sök