2534
Sök

Grupp a turbo

29 Inlägg
25 juni 2010
Trådstartare
#1
tjenare har en b230ft i 745an och turbon börjar bli klen det är en 18t i den nu och hade tänkt köpa en grupp a turbo av en polare, någon som vet om det blir mycket modd för att få den att passa och hur mkt hk den ger? recept på motorn är vx3 kam, vikingchip , 531 topp, portad, planad topp ,blästrat insugningskanalerna, större pridare, han som jag köpte den av sa att det var 220 på hjulen 250 i motorn men vad blire med grupp a turbon?



mvH // eckee

gasar till det rasar!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
25 juni 2010
#2
Köp en 19t ist, eller byt grenrör å hinka dit en gt30 lr hx40 wink

Audis in Scandinavia Crew

29 Inlägg
25 juni 2010
Trådstartare
#3
NIKKELICIOUS skrev:
Köp en 19t ist, eller byt grenrör å hinka dit en gt30 lr hx40 wink

okej smile någon aning vad motorn ger då ? cool

gasar till det rasar!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
25 juni 2010
#4
En grupp A turbo är igentligen inget annat än en orginalturbo eller en turbo som är klassad för det fordonet... Och många tror att grupp A prylar är värstingprylar vilket är helt fel..
I grupp A sammanhang brukar man ta den turbon som klarar höst tryckförhållanden eftersom den suger genom en restriktor som hämmar luftflödet.

Audis in Scandinavia Crew

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
25 juni 2010
#5
vet inte riktigt.. Men motorn håller ju inte vad som helst, Runt 250 kanske?

Audis in Scandinavia Crew

29 Inlägg
25 juni 2010
Trådstartare
#6
NIKKELICIOUS skrev:
vet inte riktigt.. Men motorn håller ju inte vad som helst, Runt 250 kanske?

okej (y) big_smile

gasar till det rasar!

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
25 juni 2010
#7
Din kompis försöker lura dig på turbon smile Enda som skiljer är lite större kompressorhus tongue Men köp en 19t med 1.5/1.7 ladd så får du säkert snurr på sakerna smile

Audis in Scandinavia Crew

29 Inlägg
25 juni 2010
Trådstartare
#8
NIKKELICIOUS skrev:
Din kompis försöker lura dig på turbon smile Enda som skiljer är lite större kompressorhus tongue Men köp en 19t med 1.5/1.7 ladd så får du säkert snurr på sakerna smile

okej men dom är så sjuhel*etes dyra tongue big_smile hahahha

gasar till det rasar!

526 Inlägg
25 juni 2010
#9
eckee skrev:
NIKKELICIOUS skrev:
Din kompis försöker lura dig på turbon smile Enda som skiljer är lite större kompressorhus tongue Men köp en 19t med 1.5/1.7 ladd så får du säkert snurr på sakerna smile

okej men dom är så sjuhel*etes dyra tongue big_smile hahahha

köp en tb04 turbo då brukar sitta på lastbilarna som volvo har tillverkat som heter fl6 dom funkar kanon kompis körde med en sån vart en duktig hästspark i röven på 1,5 i ladd

1 758 Inlägg
25 juni 2010
#10
Grupp A-turbo är inget upphetsande alls. Var väl möjligen lite småfräck när den var modern på 80-talet, men det har hänt en hel del med turboaggen sedan dess. Köp nåt modernare så får du helt klart mer bang for the buck.

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 juni 2010
#11
eckee skrev:
NIKKELICIOUS skrev:
Din kompis försöker lura dig på turbon smile Enda som skiljer är lite större kompressorhus tongue Men köp en 19t med 1.5/1.7 ladd så får du säkert snurr på sakerna smile

okej men dom är så sjuhel*etes dyra tongue big_smile hahahha

dyrt är ju relativt. Jag tycker 4000kr för en ny 19t är billigare än 500kr för en turbo från Hitlers tid där man inte vet vad den varit med om

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

3 860 Inlägg
25 juni 2010
#12
4000 för en 19t e fan bra pris!

Men då är den begagnad va?
Senast redigerat av spokenratt (25 juni 2010)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 juni 2010
#13
spokenratt skrev:
4000 för en 19t e fan bra pris!

Men då är den begagnad va?

finns nya för det priset med. gäller att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

2 266 Inlägg
25 juni 2010
#14
en grupp a turbo är den första modellen på en sk hybrid turbo med t03 avgas och t04 kompressor turbon satt senare även på ford cosworth bilarna

svetsdiff !!!

295 Inlägg
25 juni 2010
#15
köp ett HX40 på en gång så har du ett Agg som pallar lite tongue ska själv skaffa mig en på en gång!! tongue den idag är för liten tongue


7 275 Inlägg
25 juni 2010
#16
vw-mannen skrev:
köp ett HX40 på en gång så har du ett Agg som pallar lite tongue ska själv skaffa mig en på en gång!! tongue den idag är för liten tongue

Det är inte häftigt med ett stort agg om man inte använder dess kapacitet...
Turbolagg är inte häftigt.


3 295 Inlägg
25 juni 2010
#17
det är inte så speciellt häftigt med ett gammalt lastbilsagg, dom är byggda för diesel motorer med hög liter volym på motorn. om man sätter en sån på en liten bensinare så är avgasehuset grymt för stort, hur kul är det att få den där ketchup effekten egentligen? det ska finnas lite respons på grejorna, inte bara en stor turbo.

Edit: Min personliga åsikt.roll
Senast redigerat av Slave_joe (25 juni 2010)


1 335 Inlägg
25 juni 2010
#18
Jag kör med ett agg från Volvo F16 470 Och det är ketchup så det heter duga! Helt värdelöst vid rödljus men kul när man får snurr på den wink Satsa på något som är anpassat efter din motorstorlek!

295 Inlägg
25 juni 2010
#19
om du har liten maskin får du ju även bygga rätt grenrör som pallar lite:P sj är de utmätt till fullt ladd på 2200-2500v/min 1,7 med ett HX40!! o dem köper man NY!! för Ca: 3000:- 800hk på hjulen utan problem!!
Polaren bänka ut 1048hk på hjulen ur 2 liters maskin så de funkar bra me dess agg!!  o fullt ladd på den bilen på 2700v/min slutar inte dra för en 9400v/min o du får   ketchup effekt av dem så har du för korsta grenrörs rör.. Bygg långa så får du tidigare ladd!! vetenskapligt utmätt!!


295 Inlägg
25 juni 2010
#20
http://www.garaget.org/?car=2891
bara liten bit på hjälpen med att de går o få mycke efekt o tidigt ladd med STORA agg



Sök