2737
Sök

Audi 100 2,3 Multirem frågor, tacksam för snabba svar

30 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Har lite frågor som jag hoppas på att få svar på.

Jag har en Audi 100 2,3 på G, men tydligen så har multiremen gått på den..
Vilka skador om några kan detta ha orsakat på bilen, vad driver multiremen på denna bil och vad kostar ett byte?
Bör man byta något annat samtidigt som har med saken att göra?

Vad bör man se upp med?

Snabba svar önskas

Mvh // Ernst

1 313 Inlägg
10 juli 2010
#2
Inget går sönder om multiremmen går av.. den driver servo. generator och ac pump..kanske något mer..

Har remmen gått av så är det nog tid att byta ut Spännhjul/löprullar.

grejerna går nog på en tusenlapp tänker jag...

Audi 100 2.3, säger inte mycket.. årsmodell mm skulle vara bra att veta.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

30 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
#3
Volvofarfar skrev:
Inget går sönder om multiremmen går av.. den driver servo. generator och ac pump..kanske något mer..

Har remmen gått av så är det nog tid att byta ut Spännhjul/löprullar.

grejerna går nog på en tusenlapp tänker jag...

Audi 100 2.3, säger inte mycket.. årsmodell mm skulle vara bra att veta.

Tack för ditt svar, bilen i fråga är en 92:a

30 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
#4
Bilen i fråga stannade direkt då remen gick av, och efter det så går bilen att starta men den går dåligt( misständer/går på 4cyl)

Vad skulle felet kunna vara, kan avsaknaden av multirem vara problemet?

Mvh
Senast redigerat av Ernie87 (10 juli 2010)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 juli 2010
#5
Den ska inte stanna DIREKT när MULTIremmen går av, då är det kamremmen som gått åt helvete. Vet inte om ventilerna klarar sej. Men om man hängt dit en ny kamrem bara så där finns det stor chans att den sitter fel. Och det skulle förklara lite. OBS! OM ventilerna klarade sej.

Och om det faktiskt var multiremmen och den stannade direkt så är batteriet jäkligt dåligt.
Den slutade ju ladda när remmen gick av och därför stannade den. dock borde det inte ha ngt alls med att den går dåligt att göra
Senast redigerat av LeafBox (10 juli 2010)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

30 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
#6
Skrev lite fel där..

Den stannade inte "DIREKT" utan den gick fortfarande då(och efter att) remmen gick av...först när gasen släpptes och kopplingen trycktes in så stannade den..

Den startar som den står nu..men går tydligen dåligt som sagt
Senast redigerat av Ernie87 (10 juli 2010)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 juli 2010
#7
Ernie87 skrev:
Skrev lite fel där..

Den stannade inte "DIREKT" utan den gick fortfarande då(och efter att) remmen gick av...först när gasen släpptes och kopplingen trycktes in så stannade den..

Den startar som den står nu..men går tydligen dåligt som sagt

Då var det multiremmen, och den stannade pga att generatorn slutade ladda ström.
Men som sagt, bara man satt dit en ny rem så ska den gå som vanligt.
Så ditt problem hör nog inte till att remmen gick av.

Enda tipset jag kan ge är att ta lös tändstift,tändkablar,fördelarlock,rotor och faktiskt kolla på dom

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 juli 2010
#8
LeafBox skrev:
Ernie87 skrev:
Skrev lite fel där..

Den stannade inte "DIREKT" utan den gick fortfarande då(och efter att) remmen gick av...först när gasen släpptes och kopplingen trycktes in så stannade den..

Den startar som den står nu..men går tydligen dåligt som sagt

Då var det multiremmen, och den stannade pga att generatorn slutade ladda ström.
Men som sagt, bara man satt dit en ny rem så ska den gå som vanligt.
Så ditt problem hör nog inte till att remmen gick av.

Enda tipset jag kan ge är att ta lös tändstift,tändkablar,fördelarlock,rotor och faktiskt kolla på dom

Bränslepumpen är väldigt känslig så den kräver rätt spänning. Vet av den bilen och felet är nog bara det att den inte laddar.

Till TS. Skicka ett PM om du köper bilen, jag kan fixa dit remmen åt dig billigt smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök