3324
Sök

Shell's Syntetiska Automatlåde Olja Som Har Förstört

2 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Har Förstört Min *th700* Låda Till Min Van.
Byte Filter Och Hällde I Den Nya Oljan Som Kostar 144 Kr Litern (gånger En Del Liter) Som Dom Rekommenderade Till Min Bil.

Dagen Efter Så Funkar Inte 3'an Eller 4'an Längre.

Tog Bort Lådan Precis...
.
Så Jävla Förbannad!!!!!!!

Den Har Löst Upp Mina Packningar Och O-ringar I Gummi!!!!!!

Vidarbefodra Detta Till Alla.

Seb

677 Inlägg
22 juni 2006
Har du snackat med dom som sålde oljan?

Ersättning?

Verkar ju skitskummt!

1 268 Inlägg
22 juni 2006
faraim skrev:
Har Förstört Min *th700* Låda Till Min Van.
Byte Filter Och Hällde I Den Nya Oljan Som Kostar 144 Kr Litern (gånger En Del Liter) Som Dom Rekommenderade Till Min Bil.

Dagen Efter Så Funkar Inte 3'an Eller 4'an Längre.

Tog Bort Lådan Precis...
.
Så Jävla Förbannad!!!!!!!

Den Har Löst Upp Mina Packningar Och O-ringar I Gummi!!!!!!

Vidarbefodra Detta Till Alla.

Seb

hällde du i den olja som tillverkaren rekommenderade då????

SSS -12
3 217 Inlägg
25 juni 2006
Det kanske inte var tänkt att din bil skulle gå på den oljan helt enkelt, ungefär som LazerHawke indirekt säger.

Men om de nu säger. "-Denna oljan är den olja du ska ha" så är det ord mot ord... Och där ska man inte hoppas på att vinna, du kan faktiskt inte peka på att det är deras olja som löst upp packningarna, de kan ha varit på gränsen innan också!

Sen nästa gång du skriver ett inlägg så släpp på Caps Lock, enormt irriterande att läsa annars, tur att det rättas till automatiskt, men spår finns där fortfarande!

Hur som helst, gör ett försök, åk tillbaka där du köpte oljan och tala lugnt och försiktigt om för personalen hur läget ligger till. Man vinner ingenting på att börjar gorma direkt! Men för övrigt så tycker jag att det är hemskt synd att det hände, ganska snopet om man säger så... Lycka till!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

54 Inlägg
27 juni 2006
helsyntet oljor är värdelösa,,, köp alltid mineral eller del syntet

Vem Fan Är Harley Davidsson?

Häj Häj
90 Inlägg
27 juni 2006
Bara för att din låda inte klarade av den oljan så behöver det ju inte betyda att alla växellådor går sönder om man häller i syntetisk olja, men synd är de ju för dej

V O L V O
2 4 0 G L I N J E C T I O N

Mental retard :D
98 Inlägg
28 juni 2006
vaför häller du i suntetolja om du har packningar som inte klarar av skiten det finns ju speciella packninagar till syntet oljor, och visse värsa mineral löser ju upp syntet packningarna med. eftersom du precis bytat låda om jag förstod det rätt så borde du ju vetat det. fast det e inte alltid så kul o vara eftersmart så visst e det trkigt det som hänt. men om det bara e dina packninagar så kan du väl byta dom? o köra på igen.

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

Sök