2154
Sök

Köpråd billigt billjud.

ohshit
1 285 Inlägg
20 juli 2010
Sushikocken skrev:
http://img339.imageshack.us/img339/9845/dsc03229f.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/9845/dsc03229f.jpg

Alla går till en sockerbit och sen iväg uppåt.

Jag vetefan vad den blåa är. Får inte ens loss stereon som är fastlåst och inte har en aning om hur man får loss tongue
alla 3 går in i en sockerbit sedan fortsätter 3 gula kablar därifrån (säger väl ingenting)

Vita  och röda går in i högtalaren som sagt.

Om ingen annan har hunnit svara så kan jag kolla på det när jag slutat på jobbet då jobbdatorn är spärrad för det mesta så får inte upp bilden mad

The löwer class.

Pfffft
906 Inlägg
20 juli 2010
Cgee skrev:
Cizla skrev:
Cgee skrev:

true, tror det var evilaudio om ja inte misstar mig som bevisade att budget 8"or inte ska underskattas roll men som sagt, enligt vad han har skrivit så verkar varken budgeten eller kraven på ljudet va på topp smile

lägger oxå mitt ljud på budget annars kommer man ha ett hysteribygge allan :o
måste få plats med hunden oxå *skrattar* funderar över MDS basar, dubbla 12or, phett nice!
men om man ska köpa en dubbel låda och element eller om man kör två färdiga.

yee, pengarna har en tendens att rulla iväg fort lol som sagt tidigare, så är ju nu inte jag mds fan då jag har dåliga erfarenheter av dom roll men det gäller ju såklart inte för alla så dom ska icke underskattas heller, men det beror ju på om du vill lägga ner lite jobb eller vad du har för krav på ljudet, blir ju oftast alltid bättre när man gör lådan själv korrekt, men annars så är ju 12era i färdiglådan som jag länkade helt okey smile själv kör jag med spl xtr basar & dom hamnade över förväntningar big_smile

fick två GAS 8or som jag ska sätta fram i bilen och två MDS 12or bak, kan nog bli bra.
Jag känner inte att man ska hänga upp sig på märke för mkt heller. Alla tycker olika annars hade det ju inte funnits så mkt att välja mellan.

Umadbro?

ohshit
1 285 Inlägg
20 juli 2010
Cizla skrev:
Cgee skrev:
Cizla skrev:

lägger oxå mitt ljud på budget annars kommer man ha ett hysteribygge allan :o
måste få plats med hunden oxå *skrattar* funderar över MDS basar, dubbla 12or, phett nice!
men om man ska köpa en dubbel låda och element eller om man kör två färdiga.

yee, pengarna har en tendens att rulla iväg fort lol som sagt tidigare, så är ju nu inte jag mds fan då jag har dåliga erfarenheter av dom roll men det gäller ju såklart inte för alla så dom ska icke underskattas heller, men det beror ju på om du vill lägga ner lite jobb eller vad du har för krav på ljudet, blir ju oftast alltid bättre när man gör lådan själv korrekt, men annars så är ju 12era i färdiglådan som jag länkade helt okey smile själv kör jag med spl xtr basar & dom hamnade över förväntningar big_smile

fick två GAS 8or som jag ska sätta fram i bilen och två MDS 12or bak, kan nog bli bra.
Jag känner inte att man ska hänga upp sig på märke för mkt heller. Alla tycker olika annars hade det ju inte funnits så mkt att välja mellan.

Blir nog bra det, inte alltid högtalare som avgör heller, ute låda, kablar, steg, montering m.m smile

The löwer class.

Pfffft
906 Inlägg
20 juli 2010
Cgee skrev:
Cizla skrev:
Cgee skrev:

Blir nog bra det, inte alltid högtalare som avgör heller, ute låda, kablar, steg, montering m.m smile

märktes med mitt hemmabygge till min probe jag hade innan.
tog exets gamla kablar, lät la okej. men sen hade jag trist, köpte nya och bytte ut, ja JÄVLAR yikes
otrolig skillnad.

Umadbro?

when ever - were ever
513 Inlägg
20 juli 2010
Kassett?!

Kolla på typ BRL där dom säljer kitt med CD-spelare o högtalare i ALLA prisklasser. Brukar vara framhögtalare o ett par 6x9 till hatthyllan. I din lilla bil kommer det spela hysteriskt.
Till ett x pg 205 gjorde jag en ny hatthylla i spånplatta med ett par 6x9 i. Plattan kläddes med högtalartyg så det inte syntes för mycke utifrån. Högtalarna drevs med effekten i stereon. (inget extra slutsteg) Spelar både bas o högt för små pengar smile

ohshit
1 285 Inlägg
20 juli 2010
Cizla skrev:
Cgee skrev:
Cizla skrev:

tog exets gamla kablar, lät la okej. men sen hade jag trist, köpte nya och bytte ut, ja JÄVLAR yikes
otrolig skillnad.

haha, ja det är ju detaljerna som gör helheten roll

The löwer class.

Pfffft
906 Inlägg
20 juli 2010
Cgee skrev:
Cizla skrev:
Cgee skrev:

otrolig skillnad.

men sen körde jag ett slutsteg 4 kanals från cleas olhsson för 800 pix, haha.
såg ut att vara från 70 talet men fan mkt bättre än det jag hade innan.

Umadbro?

ohshit
1 285 Inlägg
20 juli 2010
Cizla skrev:
Cgee skrev:
Cizla skrev:

otrolig skillnad.

haha, claes ohlsson, vart är dagens ungdomar påväg? roll

men skämt åsido, sålänge det håller o funkar bra så äre ju inte märket som är den största boven smile

The löwer class.

Sleeper
3 084 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Det var 6,5 tummare fram och dem nya jag köpte passade med lite våld big_smile men nu ska jag bara få loss stereo helvetet.
Fattar dock fortfarande inte vad kondningen är diskant?!
aja skiten funkade iaf
Senast redigerat av Sushikocken (20 juli 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

ohshit
1 285 Inlägg
20 juli 2010
Sushikocken skrev:
Det var 6,5 tummare fram och dem nya jag köpte passade med lite våld big_smile men nu ska jag bara få loss stereo helvetet.
aja skiten funkade iaf

samma där med? våld? roll

The löwer class.

Sleeper
3 084 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Cgee skrev:
Sushikocken skrev:
aja skiten funkade iaf

Ja det var inte perfect-fit skruvarna blev lite bända.
Men upptäckte jag ett jobbigare problem.. Elschemat stämmer inte med märkningen och det ligger 4 kablar avklippta bakom stereon. Och att jag fick såga av en skruv för att få upp underdelen under ratten gick fan inte runt. Tänkte dra nya kablar där.
pust haha en hel dag har jag hållit på iofs inte enbart med ljudet.
Skrapade mer i dem nya högtalarna dock hehe fast de jag tog ut blev till pulver.
Jävla mycket offerter man fick på slutsteg och basar av denna tråd smile

blev lite ledsen att det skrapade mer men sen hade jag 2 meter extra sladd på den också.
Senast redigerat av Sushikocken (20 juli 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

Pfffft
906 Inlägg
20 juli 2010
Cgee skrev:
Cizla skrev:
Cgee skrev:

men skämt åsido, sålänge det håller o funkar bra så äre ju inte märket som är den största boven smile

mitt steg pajade och skulle åka 30mil, vägrade utan ljud så tog det billigaste big_smile

Umadbro?

ohshit
1 285 Inlägg
20 juli 2010
Sushikocken skrev:
Cgee skrev:
Sushikocken skrev:
aja skiten funkade iaf

Ja det var inte perfect-fit skruvarna blev lite bända.
Men upptäckte jag ett jobbigare problem.. Elschemat stämmer inte med märkningen och det ligger 4 kablar avklippta bakom stereon. Och att jag fick såga av en skruv för att få upp underdelen under ratten gick fan inte runt. Tänkte dra nya kablar där.
pust haha en hel dag har jag hållit på iofs inte enbart med ljudet.
Skrapade mer i dem nya högtalarna dock hehe fast de jag tog ut blev till pulver.
Jävla mycket offerter man fick på slutsteg och basar av denna tråd smile

blev lite ledsen att det skrapade mer men sen hade jag 2 meter extra sladd på den också.

haha, ja ingen sa att det skulle bli lätt wink

The löwer class.

ohshit
1 285 Inlägg
20 juli 2010
Cizla skrev:
Cgee skrev:
Cizla skrev:

mitt steg pajade och skulle åka 30mil, vägrade utan ljud så tog det billigaste big_smile

haha, ja jag vägrar åka en halv mil till affärn utan musik roll

The löwer class.

Sleeper
3 084 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Men jag fick aldrig något bra svar på min fråga. Vad gör kondningen egentligen
Det verkar vara 2 minuspoler där plus och en minuspol är bryggad med en kondning.?
Sen sitter inga fler kondningar på själva högtalaren.

På de nya högtalarna DLS 125 så satt kondningen integrerad i högtalaren. men har bara 2 flatstift. den gamla har 3 se bild.

372 Inlägg
21 juli 2010
Kondingen skär bort låga frekvenser från diskanten.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren

Pfffft
906 Inlägg
21 juli 2010
Cgee skrev:
Cizla skrev:
Cgee skrev:

braa då är det inte bara jag då! big_smile
kompisen har köpt en Merca Aklass, en sån som välter tongue
Försöker få na att bygga hela bagaget med ljud. Dubbla 12or i den lille bilen och nya diskanter *gnider händena i lycka* Fuckin awesome!!

Umadbro?

ohshit
1 285 Inlägg
21 juli 2010
Cizla skrev:
Cgee skrev:
Cizla skrev:

Försöker få na att bygga hela bagaget med ljud. Dubbla 12or i den lille bilen och nya diskanter *gnider händena i lycka* Fuckin awesome!!

haha, tänk vad billjudsvärlden vore utan små bilar big_smile

hade ju själv planer på o köpa en liten mopedbil & proppa full med basar, slutsteg & högtalare, inklusive passagerarplatsen cool

The löwer class.

Pfffft
906 Inlägg
21 juli 2010
Cgee skrev:
Cizla skrev:
Cgee skrev:

hade ju själv planer på o köpa en liten mopedbil & proppa full med basar, slutsteg & högtalare, inklusive passagerarplatsen cool

en kille i borås kör en gammal pegga som han rivit ur baksätet på. tror han har 3st 15" riiiktigt nice!

Umadbro?

ohshit
1 285 Inlägg
21 juli 2010
Cizla skrev:
Cgee skrev:
Cizla skrev:

en kille i borås kör en gammal pegga som han rivit ur baksätet på. tror han har 3st 15" riiiktigt nice!

oshiet, dunkar på rätt hyffsat? roll

The löwer class.

Sök