Bakgrund till ProjektetMercedes 190E är en ikonisk bilmodell som var banbrytande när den introducerades på 1980-talet. Modellen är känd för sin pålitlighet, robusta konstruktion och tidlösa design. Dessutom har den en stark koppling till motorsport, vilket gör den till en favorit bland bilentusiaster. Minns när jag var mindre och såg denna bil på gatan och drömde bort att vår familj skulle äga en sån bil.
Minns även när jag spelade GTA3 så var min favorit bil i spelet en Mafia Sentinel som är insperad av Mercedes 190E.
Även ?THE Hammer? har varit en drömbil därav AMG kitet till bilen.
Så vad är det dummaste man kan göra då? Jo dricka lite alkohol och gräva djupt i Facebooks Marketplace mörkaste hörn...Det sluta med att jag hitta en bil för 45.000 kr jag prutade ner till 30.000 kr och självklart var den obesiktad med "endast" en tuta och fixa och typ "ingen" rost...
Dock sjukt nog var det bara tutan och fixa men en hel del rost så klart men om det sen!
(Bild ifrån annonsen)
Jag åker ner och kollade på den och var en del varningstecken över hela affären men efter jag provkörde den så kände jag att livet är för kort för vara en fegis och var ju inte så mycket på spel i vilket fall så jag körde hem den och tvätta av den.
Sedan projektledare som man är så gillar man göra en simpel projektplan som såklart som mitt första bilprojekt blir väldigt optimistiskt och framåtlutad.
Det första jag köper en är en ny ratt för tål inte den fula träratten..
[img][/img]
Sedan börjar demonteringen av bilen och tvätt av motorummet och även byta framskärmarna
Såklart fanns det en hel del rost...
Vi börjar test foilera lite och se vad som syns och inte syns och även lagar rosten
Sedan tar jag inte så mycket bilder och får för mig att byta färg (Vi snabbspolar lite)