3139
Sök

Tidsbegränsad parkering ?

1 581 Inlägg
19 november 2024
Trådstartare
Om jag står på en publik parkering med max 2 timmar parkeringstid, hur lång tid måste det gå innan jag kan parkera där igen?
Spelar det någon roll / påverkar det om jag ställer mig på en annan ruta

1 017 Inlägg
19 november 2024
Om du parkerat på en plats med max 2 timmars parkeringstid, måste du vänta minst 2 timmar innan du kan parkera där igen.
Det gäller oavsett om du flyttar bilen en kort sträcka eller lämnar området helt. Tiden börjar räknas från det att du först parkerade på platsen.
Tänk på att det kan finnas lokala variationer. Det är alltid bäst att kontrollera de specifika reglerna för den parkeringsplats du använder.
Senast redigerat av candyweiss (19 november 2024)

VAG har världens bästa bilar.

1 581 Inlägg
19 november 2024
Trådstartare
candyweiss skrev:
Om du parkerat på en plats med max 2 timmars parkeringstid, måste du vänta minst 2 timmar innan du kan parkera där igen.
Det gäller oavsett om du flyttar bilen en kort sträcka eller lämnar området helt. Tiden börjar räknas från det att du först parkerade på platsen.
Tänk på att det kan finnas lokala variationer. Det är alltid bäst att kontrollera de specifika reglerna för den parkeringsplats du använder.

Tackar.
Är det alltid (generellt) så att man måste "vänta" lika länge som max parkerings tid?
Ex
max tid 1 timma "vänta " 1 timma
Max tid 4 vänta 4 osv ?

1 017 Inlägg
19 november 2024
Vad jag vet måste man vänta lika länge som det är tillåtet att parkera innan man får parkera igen.
Men det är ju inte speciellt lätt att hålla koll på för en p-vakt.

VAG har världens bästa bilar.

1 581 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hej igen.

Jag parkerar ofta på en allmän laddplats med nedanstående skylt.

Vad jag förstår så kan jag ställa mig där kl 17.35 och då ställa P skivan på 18.00 (närmast följande hela halvtimma) 0ch då får jag ju stå där till kl 22.00 och sedan är det ju fritt att stå kvar där till kl 06,00 men...

kan jag stå ytterligar 4 timmar på samma plats (alltså... "börjar tidsräkningen om" efter den fria tiden 22.00-06.00) eller måste jag flytta bilen kl 06.00?

https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208860/208860-ef2ddf370f925429e3a7d243b56bfe33.jpg

Sök