Smajly skrev:
Slash skrev:
Smajly skrev:
Nä, de skyltar dom ju aldrig med.. Har själva aldrig sett det iallafall. Dom tillomed gömmer sig bakom stolpar eller träd.
Att fälla ner solskyddet hjälper oftast inte heller eftersom vinkeln mellan bilen och kameran är så pass låg när bilden tas så det inte räcker som skydd för att täcka ansiktet.. Är du dock 2,50 lång så du sitter med snudan i taket är du kör så kanske de funkar..
Vad är detta för kamera du pratar om? pratar du om när polisen skjuter med laserpistol så bygger det inte på om dom får med ditt ansikte eller ej utan det bygger på att du blir stoppad kort därefter och erkänner din handling alternativt att dom identifierat dig.
Öhhh, nä.. självklart fartkamerorna..
Jag skulle vilja påstå att det du snackar om är struntprat, vi säger att vinkeln är lägre så kameran tar fotografier lite lägre än vad en vanlig fartkamera gör, så pass lågt att den går under solskyddet (detta blir problematiskt om det skiljer ca 20 centimeter mellan solskyddet och ratten men vaddå) då behöver man bara sträcka på sig lite extra för att inte komma med på bild förutsatt att man inte sitter i en väldigt högbyggd bil.
Men det räcker ju inte enligt dig, kameran tar bild på ditt ansikte ändå hur man än gör
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!