2311
Sök

BMW 323 -96 slö/trött på låga varv.

16 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
som sagt min  BMW 323 -96 blir slö/trött på låga varv (under 3000varv) när motor har arbetstemp.
när den är kall går den bra, dock har bilen blivit mer svårstartad på morgonen.
förr så drog han igång direkt, nu måste man hålla nyckeln vriden i startmotorläge 2-3 seckunder innan han tuggar igång. så var han inte innan värmen kom nu i sommar.

stiften är bytta, läste en post med liknande problem att personen bytt soppafilter, men jag får kännslan av att det är lambda eller luftmassemätaren, är mina känningar åt rätt håll? är lambdasondens värde nedan högt? tittar man på gammla så pendlar värdet mellan besiktningarna 1.01 till 1.03

Utdrag från bilprovningen.se senaste besiktningen.
CO/K-värde: 0.0
CO 2500: 0.1
HC: 9
Lambda: 1.02

va tror ni som kan detta så myckte bättre än mig, kan de vara lambda eller LMM som är på vippen?

jag pendlade förut med bilen men nu kör jag max 4 mil om dagen så det är inte direkt långa sträckor bilen gått de senaste halvåret.

2 011 Inlägg
3 augusti 2010
När du ska starta den. Tuggar den friskt eller den segar sig runt innan den startar?

Inte farten som dödar. Det är stoppen

16 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
den segar inte som om batteriet vore dåligt, men den tuggar inte friskt till 100% häller, men det är helt klart mer åt det friska tuggandet än segvevandet iaf.

Sök