kollat mer noga nu måste ha suttit rätt kan inte gå att sätta fel.
Dock så var oljenivån på max nu när jag kollade. Måste varit över max då finns det risk att oljan tar andra vägar än den ska. Att man aldrig kan lita på firmor när dom byter olja.
Senast redigerat av jocke_gronberg (9 februari 2012)
Tjena, vi pratade på jobbet idag om just vevhusvent på 850. Han sa att det finns nån packning i den, minns inte vilken packning det var men en packning i vevhusventen som från fabrik är för tät och om du då fiskör för mycket så klibbar det igen.. Istället bör man plocka bort den packningen, egentligen onödig enligt kollegan och han har haft mycket med sin 850s vevhus.
Vet inte om det är till någon hjälp men tänkte att det är väl bättre att jag säger det ifall du missade det
Tjena, vi pratade på jobbet idag om just vevhusvent på 850. Han sa att det finns nån packning i den, minns inte vilken packning det var men en packning i vevhusventen som från fabrik är för tät och om du då fiskör för mycket så klibbar det igen.. Istället bör man plocka bort den packningen, egentligen onödig enligt kollegan och han har haft mycket med sin 850s vevhus.
Vet inte om det är till någon hjälp men tänkte att det är väl bättre att jag säger det ifall du missade det
Någon packning hittar jag inte när jag kollat igenom allt. vart skulle denna sitta ?
kollade även på övre slangen till vevhusventilation den var helt ihopklämd på ett ställe.
Senast redigerat av jocke_gronberg (9 februari 2012)
Minns inte riktigt.. TROR att det var någonstans under insuget, där oljan går in eller ut ur vevhusventilationen.. Hängde inte med helt så minnet är inte helt 100. Kör du för länge så blir oljan vit, de hade hänt honom.
Minns inte riktigt.. TROR att det var någonstans under insuget, där oljan går in eller ut ur vevhusventilationen.. Hängde inte med helt så minnet är inte helt 100. Kör du för länge så blir oljan vit, de hade hänt honom.
har varit där mycket och tittat så ifall någon packning skulle sitta där så skulle jag se den.
Det ni pratade om var flamfällan, den sitter endast på sugmotorerna Ser ut som en en tjock enkrona med massor med hål i, dom sätter lätt igen. Mvh John