2684
Sök

Macks: Volvo V70 '-98 **AWD**..Civilcop..ich..**..småpillar..*

Småpyssel med en Volvo V70 AWD - 98. Inget mastodontbygge. Bara förfining och personifiering av en annars perfekt kombibil.

Forummoderator
687 813 Visningar
Projektet avslutat 19 oktober 2016
Forummoderator
26 292 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
#421
gutfucker skrev:
På bilderna ser ju toningen helt klockren ut!

snyggt jobbat, både med toning och lampor.
Tackar!
På håll ser det bra ut..men man behöver ju inte titta så nära..haha.

En ny uppdatering kommer strax förresten.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 292 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
#422
Update!

110904



Hälsade på hos farsan under denna söndag. Kändes konstigt när..ja..inte mamma längre är hemma men..är väl bara att härda ut antar jag.
Efter mycket diskussioner om begravning och sådant som helt enkelt inte har med ämnet att göra - och en promenad på detta - så satte jag igång med lite terapijobb.



https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-55bdac24743a490c8ec6739f7be004c7.jpg
[Tagen 110904]*..och där var tryckröret löst..syns att folk har mekat tidigare under huven för det är skrapat lite här och där på röret..*

Trodde att det var bara att ställa sig med sandpapper och gnugga av den svarta färgen men icke. Efter diverse försök så slutade det med att borrmaskinen och en trissa åkte fram.



https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-4bd2e42dbbcd6bd79709f5403e5decc3.jpg
[Taget 110904]*..resultatet efter en massa skakade vid mekarbordet med borrmaskin och trissa..*

Efter lite gnuggande med vatten och våtslippapper så blev resultatet för en glad amatör, som följande:



https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-d47aa97e91c525f2fef253369b51e429.jpg
[Taget 110904]*..maskerade dessutom ändarna och gjorde en liten personlig touch på det hela..*



https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-51efc33a84bca253c020080c85a33ef8.jpg
[Taget 110904]*..och så blev det med tryckröret åter monterat..*

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Trucker
1 220 Inlägg
4 september 2011
#423
Snyggt, bara å fortsätta polara nu då på allt annat som Dennis_999 har gjort, Då har du terapiarbete jävlar i mig

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 292 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
#424
teamvolvoracing skrev:
Snyggt, bara å fortsätta polara nu då på allt annat som Dennis_999 har gjort, Då har du terapiarbete jävlar i mig
Jadu..upp till den nivån vete fan om jag någonsin kommer att komma upp i..men..kan ju göra ett försök i alla fall..haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 292 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
#425
Update!

110920



Så här dagarna innan begravning, fallet i tingsrätten och allt annat som tycks hända på samma gång, så påbörjade jag lite smått bygget med de nya extraljusen.
Nu är ju inte samlingen komplett, men samtidigt så blir blir det ju inte direkt ljusare på kvällarna när man ska iväg på jobbet, så det går i alla fall påbörja och bygga vidare när ekonomin tillåter.

Började med att lacka om ringarna till extraljusen:



https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-083205bd4ccec68761ae432b228b1035.jpg
[Tagen 110920]*..ringarna till extraljusen, innan omlackering. Här är dock dekalerna framtill bortplockade..*

Först blev det primer och sen blev det en mattsvart färg. Diskret och bra. Får dock se hur bra färgen håller framöver, när det blir kallt och blir utsatta.

Själva light-on-bågen såg ganska sliten ut på närmare håll. Så efter en rejäl omgång med borrmaskin och trissa så fick även den primer, och sen samma mattsvarta färg.



https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-1c1d09605c84d14adf5a5c5e5e94a7eb.jpg
[Tagen 110920]*..efter en massa funderingar på hur saker och ting skulle kopplas så blev resultatet med första lyktan, så här..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-3de1337ea1b98b3ad35b1f4ceedfa391.jpg
[Tagen 110920]*..och så var bågen provmonterad på bilen..*

Sedan blev det montering av bågen på bilen, men såklart måste man ju ha stabilisatorstagen upptill, och klockan tickade på så den slutliga monteringen får bli en annan dag.
Dessutom skall jag fundera ut hur jag ska göra med strömmen till ledringarna. I och med att det inte följde med några instruktioner så är monteringen ganska långsam - i och med att man aldrig har hållt på med detta över huvudtaget innan - men sakta men säkert så skall nog även jag lyckas.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Norrlänning
643 Inlägg
21 september 2011
#426
men det blir bara 2 strålkastare?


Forummoderator
26 292 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
#427
gutfucker skrev:
men det blir bara 2 strålkastare?
Nejnej..hade bara råd med två för tillfället.
Planen är att det ska bli fyra.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Norrlänning
643 Inlägg
21 september 2011
#428
Vilken tur, då¨behöver jag inte hålla inne med att jag tycker det är grymt fult med 2st som sitter på det viset du har dem nu big_smile

väntar med spänning på att du får igång ringarna!


Forummoderator
26 292 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
#429
gutfucker skrev:
Vilken tur, då¨behöver jag inte hålla inne med att jag tycker det är grymt fult med 2st som sitter på det viset du har dem nu big_smile

väntar med spänning på att du får igång ringarna!
Haha..du..jag kan inte mer än hålla med. Tycker också det är grymt fult såsom det är nu, men när nästa två bli inköpta så kommer de sitta snett nedanför..och då kommer det se..förhoppningsvis bättre ut.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

601 Inlägg
21 september 2011
#430
AirOne skrev:
gutfucker skrev:
Vilken tur, då¨behöver jag inte hålla inne med att jag tycker det är grymt fult med 2st som sitter på det viset du har dem nu big_smile

väntar med spänning på att du får igång ringarna!
Haha..du..jag kan inte mer än hålla med. Tycker också det är grymt fult såsom det är nu, men när nästa två bli inköpta så kommer de sitta snett nedanför..och då kommer det se..förhoppningsvis bättre ut.
Såg ju grymt bra ut när du hade 5st big knickare med blått glas där framme! smile
Har jag missat något i tråden?.. tingsrätten?.. yikes

Forummoderator
26 292 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
#431
Pedaal skrev:
AirOne skrev:
gutfucker skrev:
Vilken tur, då¨behöver jag inte hålla inne med att jag tycker det är grymt fult med 2st som sitter på det viset du har dem nu big_smile

väntar med spänning på att du får igång ringarna!
Haha..du..jag kan inte mer än hålla med. Tycker också det är grymt fult såsom det är nu, men när nästa två bli inköpta så kommer de sitta snett nedanför..och då kommer det se..förhoppningsvis bättre ut.
Såg ju grymt bra ut när du hade 5st big knickare med blått glas där framme! smile
Har jag missat något i tråden?.. tingsrätten?.. yikes
Tackartackar.
Jo, i och med att jag kommer använda mig av samma extraljusbåge så blir det samma konstelation av lyktorna, men ingen i mitten så att säga. Så det blir ungefär..eh..så här:   /   \

Vet inte om jag har skrivit i den här tråden om tingsrätten, men jag anser att det är en person som är skyldig mig pengar så jag skickade kronofogden på honom. Han..eller..hans pappa snarare..vägrade..så..jag tar det hela vidare.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

601 Inlägg
21 september 2011
#432
AirOne skrev:
Pedaal skrev:
AirOne skrev:

Haha..du..jag kan inte mer än hålla med. Tycker också det är grymt fult såsom det är nu, men när nästa två bli inköpta så kommer de sitta snett nedanför..och då kommer det se..förhoppningsvis bättre ut.
Såg ju grymt bra ut när du hade 5st big knickare med blått glas där framme! smile
Har jag missat något i tråden?.. tingsrätten?.. yikes
Tackartackar.
Jo, i och med att jag kommer använda mig av samma extraljusbåge så blir det samma konstelation av lyktorna, men ingen i mitten så att säga. Så det blir ungefär..eh..så här:   /   \

Vet inte om jag har skrivit i den här tråden om tingsrätten, men jag anser att det är en person som är skyldig mig pengar så jag skickade kronofogden på honom. Han..eller..hans pappa snarare..vägrade..så..jag tar det hela vidare.
Haha jag förstår hur du menar! Får se färdiga resultatet snart då smile
Okeej... handlar lite om 240 förgasarturbon? .. hmm

Forummoderator
26 292 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
#433
Pedaal skrev:
AirOne skrev:
Pedaal skrev:

Såg ju grymt bra ut när du hade 5st big knickare med blått glas där framme! smile
Har jag missat något i tråden?.. tingsrätten?.. yikes
Tackartackar.
Jo, i och med att jag kommer använda mig av samma extraljusbåge så blir det samma konstelation av lyktorna, men ingen i mitten så att säga. Så det blir ungefär..eh..så här:   /   \

Vet inte om jag har skrivit i den här tråden om tingsrätten, men jag anser att det är en person som är skyldig mig pengar så jag skickade kronofogden på honom. Han..eller..hans pappa snarare..vägrade..så..jag tar det hela vidare.
Haha jag förstår hur du menar! Får se färdiga resultatet snart då smile
Okeej... handlar lite om 240 förgasarturbon? .. hmm
Tror det kan se ganska bra ut..särskilt med ledringarna sen när dom väl funkar.

Och japp..det handlar om den. Många säger att jag ska ge upp mina försök men ger jag upp så vinner han, och den vinsten tänker jag fan inte ge honom utan en kamp!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

601 Inlägg
21 september 2011
#434
AirOne skrev:
Pedaal skrev:
AirOne skrev:

Tackartackar.
Jo, i och med att jag kommer använda mig av samma extraljusbåge så blir det samma konstelation av lyktorna, men ingen i mitten så att säga. Så det blir ungefär..eh..så här:   /   \

Vet inte om jag har skrivit i den här tråden om tingsrätten, men jag anser att det är en person som är skyldig mig pengar så jag skickade kronofogden på honom. Han..eller..hans pappa snarare..vägrade..så..jag tar det hela vidare.
Haha jag förstår hur du menar! Får se färdiga resultatet snart då smile
Okeej... handlar lite om 240 förgasarturbon? .. hmm
Tror det kan se ganska bra ut..särskilt med ledringarna sen när dom väl funkar.

Och japp..det handlar om den. Många säger att jag ska ge upp mina försök men ger jag upp så vinner han, och den vinsten tänker jag fan inte ge honom utan en kamp!
Så fruktansvärt jävla dåligt att bara ta bilen av dig och inte betala............... Hur fan är man funtad?..

Ja ledringar är riktigt snyggt i mörkret. Se till att ha led i park och dim också big_smile

Forummoderator
26 292 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
#435
Pedaal skrev:
AirOne skrev:
Pedaal skrev:

Haha jag förstår hur du menar! Får se färdiga resultatet snart då smile
Okeej... handlar lite om 240 förgasarturbon? .. hmm
Tror det kan se ganska bra ut..särskilt med ledringarna sen när dom väl funkar.

Och japp..det handlar om den. Många säger att jag ska ge upp mina försök men ger jag upp så vinner han, och den vinsten tänker jag fan inte ge honom utan en kamp!
Så fruktansvärt jävla dåligt att bara ta bilen av dig och inte betala............... Hur fan är man funtad?..

Ja ledringar är riktigt snyggt i mörkret. Se till att ha led i park och dim också big_smile
Ja nu ska jag ju inte svartmåla någon som inte kan försvara sig på internet, men..ja. Vi får se hur detta slutar. Ännu roligare är ju att han i SIN TUR har krävt mig på över 10 000..

Mer led kommer!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 483 Inlägg
21 september 2011
#436
Bra jobbat AirOne, bilen är kanonsnygg! Blir rejält sugen på en AWD när jag såg bilderna då du lekte runt i snön big_smile

Keep it up!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Forummoderator
26 292 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
#437
OscarSkold skrev:
Bra jobbat AirOne, bilen är kanonsnygg! Blir rejält sugen på en AWD när jag såg bilderna då du lekte runt i snön big_smile

Keep it up!
Tackartackar!
Jo, AWD:n till dessa är ganska underskattat ändå. Finn dig ett fint exemplar och du har en vän för livet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

90 Inlägg
22 september 2011
#438
Läste igenom allting nu och de ser riktigt bra ut! Får hoppas de löser sig i tingsrätten också så du kan inhandla lite mer godbitar !


DKW
197 Inlägg
22 september 2011
#439
AirOne skrev:
Update!


Sedan blev det montering av bågen på bilen, men såklart måste man ju ha stabilisatorstagen upptill, och klockan tickade på så den slutliga monteringen får bli en annan dag.
Dessutom skall jag fundera ut hur jag ska göra med strömmen till ledringarna. I och med att det inte följde med några instruktioner så är monteringen ganska långsam - i och med att man aldrig har hållt på med detta över huvudtaget innan - men sakta men säkert så skall nog även jag lyckas.
Finns instruktioner på OL's hemsida. http://www.olconstruction.se/lighton.htm smile
Kanske e till någon hjälp..

Forummoderator
26 292 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
#440
Bicce Tackartackar. Jo, skulle det visa sig att det trillar in lite pengar efter den historien så är mycket möjligt att delar av dem går oavkortat till mina projekt, hehe.

zerostyle Tack för länken. Fann dock ingenstans där det står om just inkopplingen..men annars är det ju inte så svårt att hälsa på dem också. Vet ju vart dom håller till.
Senast redigerat av AirOne (22 september 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök