Update!
120301
Dagen man helst vill glömma. Efter en lång förbannad natt med såväl blankis som var halare än en inoljad Moderat, som slaskigt och allmänt jävligt, så hoppade jag in i bilen och bara ville hem.
Men det ville inte V70:n.
In med nyckeln, inga problem. Fick lös rattlåset, inga problem. Men sen var det stopp. Ruckade lite, i med rattlåset och ur med rattlåset, men tvärtstopp. Kom inte ens till radioläget.
Efter mycket om och men så blev det skjuts hem med en kollega i stället.
Senare på dagen så skjutade en kompis mig tillbaka till bilen, för ett nytt försök.
Ringde Bilbolaget i hopp om att där fanns nåt att göra, men de sa bara att - av döma av min beskrivning av problemet - att tändningslåset var trasigt och därför måste bytas.
Med ett par nya blåsor på fingrarna så klickade det äntligen till och bilen gick igång. YES!
Var ner på kontoret, käkade tårta och så skulle vi därifrån. Samma skit igen.
Efter ytterliggare blåsor och jävelskap från oss båda - det var Marika som var den som lyckades rucka lös nyckeln och startade - så blev det helt enkelt en resa till Volvo, för byte av tändningslås.
Detta måste dock skickas från Tyskland så det kunde ta ett par arbetsdagar, och i runda slängar skulle kalaset kosta en bit över 4000 riksdaler.
Så. Nu rullar man i en 240 igen ett tag. Var en jäkla tur att den stod parkerad - inom gångavstånd - hos en kompis jobb i väntan på att han skulle göra en framvagnsinställning på den.
I och för sig så har bilen rullat över 33 000 mil. Hur många gånger har inte en nyckel gått in och ut som en jojo i det där tändningslåset. Och all elektronik idag..
Aja. Bara bita i det sura äpplet.
Törs man säga att 240:in startade på första försöket, efter att ha stått i ett par veckor?
Känns som att Volvo inte är vad det en gång var..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.