2190
Sök

Pontiac trans am vs volvo 850R

Baron
184 Inlägg
18 augusti 2010
#41
383 cu in (6.28 L) 330 hp (250 kW) <-- enlikt wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Plymouth_F … .80.931973

men är gamla hästar ju....

Le1no, menade så klart snubben som hade en supra logo i sin avatar tongue


81 Inlägg
18 augusti 2010
#42
Lycka till!


Japanese Engineering
690 Inlägg
18 augusti 2010
#43
Nick666 skrev:
Le1no skrev:
jag tror du vinner . har kört mot en kompis trans am lt1 som är lite vässad ca 300hk o jag har 209 i min o de va nästan lika.

låter riktigt mysko tycker jag, första gången han körde sin bil? vågade han inte dra växlarna ? bytte ni bil så du körde TA och han volvo ?

1EVOXIN1 skrev:
Du kommer döda den stora lata amerikanska v8an, Sen är ju röda bilar alltid snabbast smile

lol jänkare gillar att spanka riskokare och det låter som det hänt dig(spankad av jänkare) några ggr :p

Har bara förlorat 1-2 gånger mot jänkare, kallar du alla bilar som inte är jänkare för "riskokare"?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

186 Inlägg
18 augusti 2010
#44
De värsta jag vet är när folk är så fast vid sitt märke att han vägrar inse att det finns andra bilmärken som också är bra..

De som säger att alla V8or är slöa, ni måste vara totalt blåsta

De som säger att Toyota Supra MKIV är en skitbil, borde då rimligtvis vara ännu dummare.

Nån som håller med? smile
Senast redigerat av danneC5 (18 augusti 2010)


Trafikledare
563 Inlägg
18 augusti 2010
#45
Körde ett race mot min kompis som har en Volvo C70 T5, automat.. Jag körde min gamla Trans Am med manuell låda och LT1a...

Han stack lite i början för att jag inte växlade ner, men när jag växlade upp till sexan så försvann han i backspeglen.. tongue

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Fri fart för ett fritt folk!
14 118 Inlägg
18 augusti 2010
#46
danneC5 skrev:
De värsta jag vet är när folk är så fast vid sitt märke att han vägrar inse att det finns andra bilmärken som också är bra..

De som säger att alla V8or är slöa, ni måste vara totalt blåsta

De som säger att Toyota Supra MKIV är en skitbil, borde då rimligtvis vara ännu dummare.

Nån som håller med? smile

dom som tror att v8 alltid är piggast är lika blåsta dom liksom dom som tror en supra är någon superbil

sällan man hör en rapp v8 dom gångerna är lätt räknade men alla  gånger man hör någon som tror att deras jänkare med v8 är den snabbaste i värden hör man ofta
brukar låta som några små mina apor som sitter och slår på en metallkopp så det skär i skallen


jag gissar på trans am  iallfall så länge r:en är orginal men chippad annat aga så kan den ha en chans men då handlar det mer om att den som kör volvon är bättre förare

men en turbo matad 850 som har chip ska man inte ta med en klackspark dom brukar gå riktigt bra

Kör fort så hinner inget hända...

Baron
184 Inlägg
19 augusti 2010
#47
Growe skrev:
danneC5 skrev:
De värsta jag vet är när folk är så fast vid sitt märke att han vägrar inse att det finns andra bilmärken som också är bra..

De som säger att alla V8or är slöa, ni måste vara totalt blåsta

De som säger att Toyota Supra MKIV är en skitbil, borde då rimligtvis vara ännu dummare.

Nån som håller med? smile

dom som tror att v8 alltid är piggast är lika blåsta dom liksom dom som tror en supra är någon superbil

sällan man hör en rapp v8 dom gångerna är lätt räknade men alla  gånger man hör någon som tror att deras jänkare med v8 är den snabbaste i värden hör man ofta
brukar låta som några små mina apor som sitter och slår på en metallkopp så det skär i skallen


jag gissar på trans am  iallfall så länge r:en är orginal men chippad annat aga så kan den ha en chans men då handlar det mer om att den som kör volvon är bättre förare

men en turbo matad 850 som har chip ska man inte ta med en klackspark dom brukar gå riktigt bra

vad liger dom på för tider då? 201, 402 ? nyfiken bara
varit på meca raceaway(med min gamla ta) en gång bara, körde 9,99 men med en låda som vägrade slänga i 3:an(kass låda, 3:pajjade 5 ggr eller nått när jag ägde med) så fick köra runt halva streckan i ~120-125km/h tongue


724 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
#48
Growe skrev:
danneC5 skrev:
De värsta jag vet är när folk är så fast vid sitt märke att han vägrar inse att det finns andra bilmärken som också är bra..

De som säger att alla V8or är slöa, ni måste vara totalt blåsta

De som säger att Toyota Supra MKIV är en skitbil, borde då rimligtvis vara ännu dummare.

Nån som håller med? smile

dom som tror att v8 alltid är piggast är lika blåsta dom liksom dom som tror en supra är någon superbil

sällan man hör en rapp v8 dom gångerna är lätt räknade men alla  gånger man hör någon som tror att deras jänkare med v8 är den snabbaste i värden hör man ofta
brukar låta som några små mina apor som sitter och slår på en metallkopp så det skär i skallen


jag gissar på trans am  iallfall så länge r:en är orginal men chippad annat aga så kan den ha en chans men då handlar det mer om att den som kör volvon är bättre förare

men en turbo matad 850 som har chip ska man inte ta med en klackspark dom brukar gå riktigt bra

Nix min är inte orginal, chippad, 3"DP, race kat och öppet filter...annars skulle jag inte köra mot han..


53 Inlägg
19 augusti 2010
#49
Tiderna för ex steg 3 trimmade 850 turbos på 201/402m är inte så himla bra, men det är ju endast p.g.a dåligt fäste. 100-200 går dom riktigt jävla bra. Och de säger ja inte för att jag har en t5.a själv.

När jag hade mina M3.or (320 hk) så körde jag åtskilliga race mot en 850R automat som var minst steg 3 trimmad, har för mig det var nåt mer gjort också. Det gick PRECIS jämt från 0-180 nånting. Då började jag sega ifrån lite.

Men mot R manuell på ex 201m hade dom ingen större lycka.
Och jag körde 8.7 som bäst me gatdäck. Så även om en R gör 201m på runt 9 blankt så kan dom ändå gå som satan uppe i fart.

Hk speglar inte alltid utgången, beroende på längden på racet, förare, fäste osv.


Baron
184 Inlägg
19 augusti 2010
#50
hmm k

bara att sitta och vänta på filmen nu då smile


724 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
#51
Nick666 skrev:
hmm k

bara att sitta och vänta på filmen nu då smile

Japp smile
kameran är riggad och vägen vart vi ska köra är klar smile han ska även film från sin bil med sin kamera så det blir film från båda bilarna smile
på eftermiddagen bör filmen va klar smile


Fri fart för ett fritt folk!
14 118 Inlägg
19 augusti 2010
#52
Bret skrev:
Tiderna för ex steg 3 trimmade 850 turbos på 201/402m är inte så himla bra, men det är ju endast p.g.a dåligt fäste. 100-200 går dom riktigt jävla bra. Och de säger ja inte för att jag har en t5.a själv.

När jag hade mina M3.or (320 hk) så körde jag åtskilliga race mot en 850R automat som var minst steg 3 trimmad, har för mig det var nåt mer gjort också. Det gick PRECIS jämt från 0-180 nånting. Då började jag sega ifrån lite.

Men mot R manuell på ex 201m hade dom ingen större lycka.
Och jag körde 8.7 som bäst me gatdäck. Så även om en R gör 201m på runt 9 blankt så kan dom ändå gå som satan uppe i fart.

Hk speglar inte alltid utgången, beroende på längden på racet, förare, fäste osv.

mm 1:an och 2:an är ej gasvänliga växlar på en chippad 850 ibland går det knappt att använda 3an ens utan att det vill tugga lite
det är på 3:an som det börjar skjuta på och dom gör i regel mätarn ut och lite till utan problem
min förra t5 aut med autotech steg3 gick äkligt bra från 70-200 utan att ens sacka det minsta genom växlarna efter 230 började det "sega"
det är sällan jag blivit ifrån körd av dom bilarna som rullar på gatan
finns väll en bil som förnedrade mig totalt på motorvägen men förväntade mig inget annat heller
minns dock inte var det var för bil säkert någon bmw eller nått smile

Kör fort så hinner inget hända...

Baron
184 Inlägg
19 augusti 2010
#53
haha ang förnedrad av en bmw,jag +2 polare på väg från göteborg till hbg i en opel kadett och dåren som körde hade maxat bilen, låg fan på 180km/h, legat i det ca 20min så kommer en bmw m3 fram lullande på vänstersida och nickar och snackar (mimar) till min polare som kör, höll nog på i 5min, sedan så bara vinkade dom i m3:an och försvann rätt snabbt, vi låg ju redan i 180 men dom bara försvann på en rak motorväg hehe
riktig mortal combat humiliation


One Man Clan
4 287 Inlägg
19 augusti 2010
#54
jag tror faktiskt 850in vinner för den lär ha bättre å bredare  register.


Baron
184 Inlägg
19 augusti 2010
#55
Xuri skrev:
jag tror faktiskt 850in vinner för den lär ha bättre å bredare  register.

kanske mot lt1:an i högre hastigheter, men denna har ls1:an och antagligen en firehawk som volvon möter
Senast redigerat av Nick666 (19 augusti 2010)


One Man Clan
4 287 Inlägg
19 augusti 2010
#56
Nick666 skrev:
Xuri skrev:
jag tror faktiskt 850in vinner för den lär ha bättre å bredare  register.

kanske mot lt1:an i högre hastigheter, men denna har ls1:an och antagligen en ws6.....

har ingen aning om vad du snackar om då cowboys bilar inte hör till mitt intresse tongue
men 850in har nog bättre effektregister än den.


Baron
184 Inlägg
19 augusti 2010
#57
firehawk kan man väll kalla fabrikstrimmad formula?


685 Inlägg
19 augusti 2010
#58
Tror tyvärr att 850:in får däng, dock inget jag hoppas på.

No turbo shit - just real power!

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 augusti 2010
#59
Nick666 skrev:
firehawk kan man väll kalla fabrikstrimmad formula?

ja är den trimmad så kanske dom har lyckats med något vettigt smile

då vettifan.


Baron
184 Inlägg
20 augusti 2010
#60
är på jobbet nu vilket betyder att när man kommer hem om 13 timmar så finns här en fin film att kolla på? härligt smile



Sök