3635
Sök

Sätta i ett till baksäte i 745a eller dyl. kombi bil?

58 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
Hej, jag har blivit lite intresserad av att sätta i ett till baksäte i en 745a, alltså så att de blir 2 baksäten, fast ett i skuffen.

Är det nån som vet om det är möjligt att få igenom det? och isåfall om det räcker med regbes?

Svetsar man bälten och dyl ordentligt så tycker jag inte det borde vara nån omöjlighet, nån som vet?

Just ett baksäte behöver det inte vara, skulle kunna funka med 2 framsäten eller nåt..men ni förstår principen..

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
18 augusti 2010
Det finns väl färdiga lösningar för det genom att byta ut golvskivan mot ett bakåtvänt säte. Dem ska väl bara vara att slänga i utan att regga om. Rätta mig om jag har fel. Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

4 670 Inlägg
18 augusti 2010
jok3 skrev:
Det finns väl färdiga lösningar för det genom att byta ut golvskivan mot ett bakåtvänt säte. Dem ska väl bara vara att slänga i utan att regga om. Rätta mig om jag har fel. Jocke

Satt ett sådant i min 745 o det sänktes ner under skivan så man såg det inte när det var nerfällt.

58 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
Okej, tack för svaren!

Var det lagligt att sitta där under färd också?

Finns det nån som har en bild på hur det ser ut i uppfällt läge?

1 265 Inlägg
18 augusti 2010
de är för folk upp till 30 eller 40kg minns inte riktigt

1 161 Inlägg
18 augusti 2010
Farsan hade sånt i en 245:a när jag var liten.. Vi små snorungar satt där jämt så det ska vara lagligt.,. Men det kan vara som joakim89 säger att det är viktbegränsat men tror inte det är så lågt som 30 - 40kg..

1 265 Inlägg
19 augusti 2010
__hogberg__ skrev:
Farsan hade sånt i en 245:a när jag var liten.. Vi små snorungar satt där jämt så det ska vara lagligt.,. Men det kan vara som joakim89 säger att det är viktbegränsat men tror inte det är så lågt som 30 - 40kg..

kanske var 50kg länge sen jag läst bruksanvisning till en sådan

Sök