4237
Sök

Bil lämnad på såld tomt - Lagar och regler?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Slash skrev:
LeafBox skrev:
Slash skrev:
Har du adressen till personen? kanske en äldre tant som inte förstår sig på sms och dylikt så det kanske skulle löna sig med ett brev där du just skriver att du är intresserad av hennes bil wink

Jag har ju ringt oxå, på det ända nummret hon har. Och telefoner hade man på 60-talet oxå satt tongue

Det skadar väl inte att skriva ihop ett trevligt brev så har du ändå försökt på alla sätt och vis att få tag på personen big_smile

haha, mjaa, papper och penna har man ju inte användt på ett tag satt tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 augusti 2010
Sluta skriv "satt" ! tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Sluta skriv "satt" ! tongue

Mvh Tommy

Njae, det vill jag inte satt... Jag tror jag fortsätter tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
21 augusti 2010
Ta det du vill ha ur bilen, lämna den sedan på nån parkering som kommunen har hand om. På så vis blir markägaren kvitt problemet med rat på gården, du får det du vill ha och bilens ägare slipper mest troligt tillslut att betala registreringsavgiften för en bil som ändå bara står då den med största sannolikhet dras på skroten.

Inte lagligt, men de är ju bara att neka om någon frågar. Orkar inte polisen söka reda på ägaren för din skull så orkar de knappast söka reda på dej för ägarens skull heller...

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

4 005 Inlägg
21 augusti 2010
Flytta bilen utanför tomtägarens mark. Sen åker du o hämtar en annan sierra som kostar typ ingenting.

Allt annat "att hjälpa fordonsägaren" är emot lag.

Sök