Bilen har gått väldigt långt och ägarn innan köpte bilen för 3 månader sen då sa han att den inte tickade lika mkt. tycker det värkar skumt... nått annat förslag?
Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!
Ja spridarna på dom spruten kan föra ett jäkla liv om soppafiltret m.m är gammalt...
Byt det och häll i lite sån där smörja i tanken, och byt olja och filter så bör det bli bra
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Kan hända att du behöver byta såna här för att tysta oljudet:
Kostar c:a 140kr/st hos Volvohandlaren.
Min bil har tickat från och till hela tiden sen jag köpte den (from 12500mil) tills att jag bytte ventillyftarna vid c:a 18000mil i samband med en topprenovering. Hade testat täta oljebyten (snitt c:a 400mil), oljetillsatser och en motorsköljning med maskin.
tack för alla tips! ska pröva och se om det hjälper. ska förmodligen bygga ett projekt av bilen iaf satt och då behövs ju en ny Snurra! med lite viiiiiiinande ljud i från en turbo. hehe. ville bara veta vad som kunde vara felet. känns inte så jätte bra att det tickar!
Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!