Här har du lite hjälp:
Jag köpte ett ms till min 940 turbo, och då har du ju extraval du kan få till ditt ms. Jag ger exempel på mitt ms nu:
*Extravalen: launchcontrol, större mapsensor, 2 mappar. Allt är inbyggt
*Själva styrningen: 60-2 triggerskiva, vr givare, 1 tändspole och 1 fördelare
Sen har du ju ett annat val: EDIS ( Ford ) då har du 1 tändspole till varje cylinder och ingen fördelare!
Själva trigger skivan sätter man på veven, Bmw har denna trigger original vad jag vet även volvo rödblockare. Dock blir det inte lika bra tändning på volvo motorena om man andvänder original triggern ( Svänghjulet )
Jag o kompisen gav oss på att koppla ihop hans ms, men det var svårt. Allt tog stopp när vi skulle koppla + för alla går ju ihop med varandra! kändes inte rätt att bara löda ihop allt ihop som ritningen visar utan det kändes fel så vi la ner allt. Så i slutet blev det ändo att man fick tillkalla hjälp och då är det bättre att han får dra ALLT själv!!
Mitt tips och erfarenhet: betala någon som kopplat det förut och fått det att fungera, sen har du ju lite små inställningar genom datorn som måste göras samtidigt vid uppstart
Det ända du rensar från original piskan när du kopplar ms:et är allt som styr motorn: spridare, pump m.m alltså inget som stör lysen, hastighetsmätare, stereo m.m
MVH
Senast redigerat av 940RDALLE (20 september 2010)