Deekay1337 skrev:
Jävligt häftigt och dyrt projekt kan jag tänka mig, vore kul om du skriver tot. kostnad på projektet och antal timmar efter varje stor uppdatering, så man själv kan uppskatta lite, samt att det är nog roligt för dig o prata om på bilträffarna i framtiden
en fråga: dom här avesta breddningarna, är det något man själv går lös o gör eller finns färdiga plåtar o köpa?
sen dom här E30 främre bärarms bussning, den som litter längst bak med "hållare" går och köpa nästan billigare orginal M3 e30 excentrisk bussning på bmw
ska själv sätta igång med E30 driftning projekt, men min budget håller nog inte samma mått som ditt projekt, skitkul att du skriver allt så man får lite tanke och idér,
mvh
Rickard
Kul att du gillar det
Ja a du. Allt började med att jag skulle byta toppen efter att den rasat. Men det spårade ju ur
Nu är det andra sommaren i rad jag skruvar med bilen.
Satt här om dagen och räknade lite på vad fram och bakvagn har kostat nu när det nästan är klart.
I stora drag är det omkring 70-80 tusen
Då är det alltså med bussningar, DTM kitt, svikstål axlar, en vettig klump, blästring av allt, pulverlack av allt, coilisar runt om, frambromsar och krängare fram & bak.
Läskigt när man tänker på det men FAN om jag inte har bra väghållning.
Avesta breddningen gör man själv. Vet inte om det finns att köpa någon färdig gjuten plast skärm kanske men jag har aldrig läst om det.
Det man får göra är att kapa upp hela hjulhuset från fram till bak.
Därefter kapar du från hjulhusets framsida hela vägen fram till dörren under i tröskeln.
Förstår du hur jag menar?
Du måste också göra samma sak bakom hjulhuset enda bak till bakljuset ungefär.
Alltså så lägger du ett snitt från fram dörren (Om du har 2 dörrars) hela vägen bak till bakljuset UNDER i tröskeln.
Då får du ju en lös skärm om du förstår vad jag menar, den går ju nu att töja ut.
Sen beror det på hur mycke du vill bredda.
Jag breddade 6 cm ungefär vilket gjorde att jag var tvungen att kapa upp ett snitt precis bakom fram dörren där den slutar enda upp till dörrhandtaget ungefär.
Och samma sak i bak. Kapade upp ett snitt precis framför bakljuset hela vägen upp till "listen" som är där.
Då kunde jag verkligen töja ut skärmen dit jag ville ha den. Sen var det bara att svettsa ihop allting med ny plåt.
Alltså 6 cm bredare i hjulhuset sen är det från 6 cm ner till 0 cm hela vägen fram till framdörren och samma sak bakåt. Så från hjulhuset blir det som pizzabitar framåt och respektive bakåt.
Svårt att förklara men hoppas du förstog
Mvh