3410
Sök

Bränslesystem som håller för en 300 HK + M20B25 turbo motor.

040 RedLine
182 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#1
Eftersom jag är oerfaren angående bilars bränslesystem så hoppas jag att ni vill hjälpa mig!

Vill ha ett bränslesystem som håller för en 300 HK + M20B25 turbo motor

Är tacksam om någon kan rita upp ett schema/system ? (returer osv osv)

Jag tänkte använda mig av Org tank med org pump , vidare till en Catchtank i motorutrymmet , sen stålomspunnet till en Walbro 255 L in line , vidare till en linjär 1.1 BTR och därefter fuelrailen.

är jag helt ute och cyklar eller har jag ungefär förstått hur det ska kopplas?

är lite osäker, returen från fuelrail går till catchtanken right?

rätta mig gärna! som sagt, är tacksam för hjälp inom detta!


8 250 Inlägg
23 september 2010
#2
Btr'en ska ju sitta efter fuelrailen. Och returen från railen ska gå till toppen på catchtanken precis som bränslet som komemr från originaltanken, men dem måste ju ha varsin anslutning.. Sen lär du ju ha en retur från catchen till originaltanken.
Senast redigerat av Marlboroman (23 september 2010)


040 RedLine
182 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#3
Marlboroman skrev:
Btr'en ska ju sitta efter fuelrailen. Och returen från railen ska gå till toppen på catchtanken.

Okey!

låter det bra annars?


8 250 Inlägg
23 september 2010
#4
Original pump -> toppen på catchtanken -> pump som suger från botten på catechen -> fuelrail -> btr -> retur till toppen på catchtanken -> retur till originaltanken

Så hade jag dragit ledningarna


040 RedLine
182 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Original pump -> toppen på catchtanken -> pump som suger från botten på catechen -> fuelrail -> btr -> retur till toppen på catchtanken -> retur till originaltanken

Så hade jag dragit ledningarna

exakt det jag ville veta, tack för hjälpen smile


vad för storlekar ska jag ha på ledningarna? 8 ? 10 ?


8 250 Inlägg
23 september 2010
#6
AN8 eller 10mm (samma sak) räcker utan problem.


040 RedLine
182 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
AN8 eller 10mm (samma sak) räcker utan problem.

Okej!


040 RedLine
182 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
#8
Räcker det med 1 In line pump för detta? mellan catchen och railen ?


KHRacing
23 september 2010
#9
För 300hk räcker det med en till orginalpump.

Marlboroman. varflr dra returen från btr till catchtank till toppen på catchtank ?

Då skummar ju soppan när den trycks tillbaka.
jag hade satt den i botten bredvid uttaget för bränslet till fuelrail
i toppen på catchtank hade jag enbart satt returen till orginaltank.

http://www.geting.se/image.php/265944-tank.jpg

mvh k
Senast redigerat av KHRacing (23 september 2010)

8 250 Inlägg
23 september 2010
#10
KHRacing skrev:
Marlboroman. varflr dra returen från btr till catchtank till toppen på catchtank ?

Då skummar ju soppan när den trycks tillbaka.
jag hade satt den i botten bredvid uttaget för bränslet till fuelrail

Skummandet bör vara ett minimalt bekymmer då bränslet ändå tas ut i botten och då slipper man dessutom motstånd på retursidan.


KHRacing
23 september 2010
#11
Marlboroman skrev:
........
Skummandet bör vara ett minimalt bekymmer då bränslet ändå tas ut i botten och då slipper man dessutom motstånd på retursidan.

Sant, men vid "normal" körning är ju tillbakaflödet så passa mkt större, så jag hade nog satt den i botten ändå :-)

287 Inlägg
25 september 2010
#12
jag tycker det låter vääldigt mycket överkurs för 300 hk?! Varför inte bara i med en dränkwalbro å allt original, busenkelt å montera i originalarmatur å räcker låångt över 300..

Om man nu inte promt vill åka catch då iofs..

bara en fundering..
/Robin
Senast redigerat av nosskirenibor (25 september 2010)

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

040 RedLine
182 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
#13
nosskirenibor skrev:
jag tycker det låter vääldigt mycket överkurs för 300 hk?! Varför inte bara i med en dränkwalbro å allt original, busenkelt å montera i originalarmatur å räcker låångt över 300..

Om man nu inte promt vill åka catch då iofs..

bara en fundering..
/Robin

Grejen är att soppasystemet var helt hemmadraget då jag köpte bilen. och tanken som satt monterad då var sönderrostad , så jag beställde en ny (rätt tank) men förra ägarens system passar ej. så jag vill bygga om hela systemet, och då ser jag catchtank som en fördel eftersom bilen ska användas för drifting!


287 Inlägg
26 september 2010
#14
A okej, det låter som en bra idé.

/Robin

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök