3438
Sök

Köra utan lambasonden

32 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
tjenare, hade tänkt plocka bort katalysatorn på 740:in men iomed det är 90:ans modell så sitter lambdan i katen , men vad händer om jag klipper kablarna , går bilen sämre eller dricker den  mer bensin ?

mvh: Hampe

6 632 Inlägg
26 september 2010
50/50

Vet bilen inte lambda värdet så är de svårt för den att veta vilken bränslemängd den ska ha

De/Dem

415 Inlägg
26 september 2010
Den kommer gå som en påse skit. Svetsa fast en mutter på främre röret med samma gänga som sonden om du vill att de ska funka.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

32 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
okej, blir det bra då ?

415 Inlägg
26 september 2010
ja den går som den ska bara du får tätt i svetsen.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

32 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
okej:)

644 Inlägg
26 september 2010
Varför ska du plocka bort den? Du måste ju sätta dit den igen när du ska besiktiga.. Mycket besvär för ingenting..

Forummoderator
26 342 Inlägg
26 september 2010
Pellefax skrev:
Varför ska du plocka bort den? Du måste ju sätta dit den igen när du ska besiktiga.. Mycket besvär för ingenting..

Samma gäller katalysatorn. Den måste ju också dit igen vid besiktningen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 354 Inlägg
26 september 2010
AirOne skrev:
Pellefax skrev:

tror han syftade på katalysatorn,
samt ställer mig också bakom, frågan varför ta bort?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Forummoderator
26 342 Inlägg
26 september 2010
Seth skrev:
AirOne skrev:
Pellefax skrev:

Ah..iofs. Ursäkta tongue
Undrar i så fall samma som tidigare - varför ta bort?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Smålänning
7 883 Inlägg
26 september 2010
AirOne skrev:
Seth skrev:
AirOne skrev:

Ah..iofs. Ursäkta tongue
Undrar i så fall samma som tidigare - varför ta bort?

Jag undrar också det tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

7 Inlägg
27 september 2010
frediiiin skrev:
okej:)

Så dör bör överväga att göra det med gas den här gången Hampe wink

Gödseldräng
4 529 Inlägg
27 september 2010
jag tappade kat o lambda på min 190 2.0 den gick som den gick med lambdan ingen skillnad förutom att bilen misstände som fan när man släppte gasen o drack en hel del soppa

Saabifierad
2 031 Inlägg
27 september 2010
Team-Adolfsson skrev:
jag tappade kat o lambda på min 190 2.0 den gick som den gick med lambdan ingen skillnad förutom att bilen misstände som fan när man släppte gasen o drack en hel del soppa

Så med andra ord var det knappt en märkbar skillnad tongue wink
Senast redigerat av Slash (27 september 2010)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Performance meck
342 Inlägg
27 september 2010
ta bort den bara för ingen skillnad ta bort fördelaren med du kan ju ha 12v på en knapp till tändstiften.....

märks mer att smörja upp bromsarna än att ta bort katten.....

Gödseldräng
4 529 Inlägg
27 september 2010
Slash skrev:
Team-Adolfsson skrev:

blev visst lite galet där ^^
men det märktes inte stor skillnad när man körde vanlig körning utan motorbromsning
sålänge man inte släppte gasen gick den bra big_smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
27 september 2010
Team-Adolfsson skrev:
Slash skrev:
Team-Adolfsson skrev:

blev visst lite galet där ^^
men det märktes inte stor skillnad när man körde vanlig körning utan motorbromsning
sålänge man inte släppte gasen gick den bra big_smile

Hehe jag anade det big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

809 Inlägg
6 december 2010
varför plocka bort caten gör ingen skillnad på dom endå? sitter lambdahål i främreavgasröret fast sitter en plugg i den. skruva ut den och skruva fastlambdan där om du nu måste ta bort den smile

lastbils chaufför
240 Inlägg
7 december 2010
jag måste bara fråga jag har ingen lambasond och har inte haft någon köpte min 740 tic årsm 1990 så, vet ej om det har med det att göra men den är chipad till ca 220

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

474 Inlägg
7 december 2010
mustang1966 skrev:
jag måste bara fråga jag har ingen lambasond och har inte haft någon köpte min 740 tic årsm 1990 så, vet ej om det har med det att göra men den är chipad till ca 220

Säker på att du inte har nån? Kolla igen, borde sitta en där nånstans.. Du menar inte att du inte har katt då?

Sök