2689
Sök

Larm defa krånglar - Kan ej starta bilen.

40 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Nu har jag fått ett ganska stort problem, kan nämligen inte starta bilen.
Det började med för 2 dagar sen då jag skulle låsa upp bilen och då går larmet på. Har hänt tidigare, så jag försökte stänga a det igen med samma knapp men det funka inte, utan larmet bara "startades om".
Så när jag väl fick av det så startade inte bilen pga att det är en fördröjning på några minuter, men efter några minuter så funkade det inte.
Jag vänta men inget hände när jag skulle starta.

Det verkar som om larmet har hackat fast sig i fördröjningsläget så att det inte går att starta.

Nån som har råkat ut för detta problem eller något liknande?

Har hänt förrut för mig att larmet gått när jag ska låsa upp bilen, men då har jag bara behövt stänga av det och sedan väntat några minuter och kunnat åka iväg.

Jag skulle helst vilja ta bort larmet helt, då mest är till besvär.

Glömde nämna att det är ett DEFA larm. Vet dock inte vilket serie det är.
Senast redigerat av redey (2 oktober 2010)

4 767 Inlägg
2 oktober 2010
Vad är det för bil?

Har du kvar kodkortet till larmet?

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
Kanske inte till så stor hjälp men har hört att det där larmet ska vara ganska världelöst mett tips till dig är att montera ner larmet och ersätta det med ett cargard larm eller liknande.

40 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Bilen är en Golf 3

kodkortet? vet ej, ska kolla om jag hittar nånting sånt.

Jag vet, jag vill helst ta bort det.
För mig spelar det ingen roll om jag har larm lr inte då bilen inte är så värdefull.

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
redey skrev:
Bilen är en Golf 3

kodkortet? vet ej, ska kolla om jag hittar nånting sånt.

Jag vet, jag vill helst ta bort det.
För mig spelar det ingen roll om jag har larm lr inte då bilen inte är så värdefull.

Montera bort larmet är mitt tips då det enbart krånglar för dig och det blir man bara förbannad av när saker inte fungerar som man vill.

Om du vill ha någon extra säkerhet som ersättning i stället för larmet så kan jag rekomendera en så kallad kill switsch som du monterar på något dolt ställe för då kommer man ändå inte kunna starta bilen.

40 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
vad gör en sån?

Nu är jag inte helt säker på om det är larmet, för nu när jag försökte starta bilen så har den börjat låta lite viket den inte gjord innan.

Jag tror det är startmotorn som det är nått kneppt med, men dock kan det va så att det är larmet som gör det.

Är larmet kopplat till startmotorn? Hittar nämligen inte handboken just nu.

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
redey skrev:
vad gör en sån?

Nu är jag inte helt säker på om det är larmet, för nu när jag försökte starta bilen så har den börjat låta lite viket den inte gjord innan.

Jag tror det är startmotorn som det är nått kneppt med, men dock kan det va så att det är larmet som gör det.

Är larmet kopplat till startmotorn? Hittar nämligen inte handboken just nu.

Larmet kan säkert vara kopplat till startmorn som en åtgärd att man inte ska kunna starta bilen trots att man inte har larmat av bilen.

En kill switch fungerar som en strömbrytare. Den stoppar alltså strömmen och du måste därav ha den på läget (PÅ) för att strömmen och bilen ska kunna fungera.
Du kopplar en killswitch lämpligast på strömkabeln till batteriet.
Då det krävs ström för att en bil ska starta så är det en bra åtgärd om den är väl dåld.

Sök