3107
Sök

Får inte loss ratten på min corvette c4

23 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
har lossat bulten som håller fast den i navet men ratten  vägrar komma loss är det någon som vet vad problemet är?

Bimmer Freak
162 Inlägg
2 oktober 2010
Rattlåset...kanske, hänt mig med roll cool

Member of Unknown Örebro

1 302 Inlägg
2 oktober 2010
Tonket skrev:
Rattlåset...kanske, hänt mig med roll cool

Ratt låset ska väll ändå inte ha något med att man ska kunna ta bort ratten, vet ju dock inte hur det är med era bilar men det låter ju lite väll knepigt.

Jag tror mer att ratten har spår som den måste ligga i för att kunna lossas, testa med att dra i ratten hårt emot dig och vrid på ratten samtidigt.

23 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
okej ska testa det. för nu är den helt stum kan ju inte sitta så hårt

Trafikledare
563 Inlägg
2 oktober 2010
Du "måste" ha en avdragare, annars går det aldrig, utan att något annat går sönder. Det ska vara två gängade hål i ratten som sitter palarellt med varandra och i linje med rattstången. Givetvis är det tum storlek på gängorna i hålen. En plattjärnsbit med en större skruv som är gängad i mitten av plattan brukar fungera som avdragare.

Kolla lite noggrant en gång till så ser du säker vad jag svamlar om..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

23 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
jo satt och tänkte på det, ska ta med en sån från jobbet, då borde den ju komma fint:) hoppas det funkar nu är sugen på att få på den nya big_smile

Bimmer Freak
162 Inlägg
9 oktober 2010
fegge_89 skrev:
Ratt låset ska väll ändå inte ha något med att man ska kunna ta bort ratten, vet ju dock inte hur det är med era bilar men det låter ju lite väll knepigt.

Jag tror mer att ratten har spår som den måste ligga i för att kunna lossas, testa med att dra i ratten hårt emot dig och vrid på ratten samtidigt.

Rattlåset har visst med saken att göra...iaf på en e30 BMW, jag o en polare skulle byta på min o då hade rattlåset klickat i utan att vi tänkte på de. Bägge drog o slet o tänkte fan va den sitter...sen kom vi på att "undra om låset är på..?" släppte låset, och då släppte ratten som ingenting.

Kanske inte är så på en Corvette men värt o prova, fast de kanske du gjort redan.

Member of Unknown Örebro

\m/(><)\m/
742 Inlägg
9 oktober 2010
Tonket skrev:
fegge_89 skrev:

Rattlåset har visst med saken att göra...iaf på en e30 BMW, jag o en polare skulle byta på min o då hade rattlåset klickat i utan att vi tänkte på de. Bägge drog o slet o tänkte fan va den sitter...sen kom vi på att "undra om låset är på..?" släppte låset, och då släppte ratten som ingenting.

Kanske inte är så på en Corvette men värt o prova, fast de kanske du gjort redan.

Ja div bmw modeller har ju rattlåset att det låser just i ratten och inte i rattstången som vanligt. Kolla i det nya rattnavet om det finns något som låset kan hugga i om nu corvette skulle ha likadant

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Sök