2551
Sök

Hur mäta DB?

3 466 Inlägg
14 oktober 2010
ExtraKim skrev:
Nu vet jag NOLL ang dBm2 men barar för att man ökar på en mätare så innebär det INTE automatiskt att du ökar på Termlab.

En sak som borde tilläggas är att dBm2 mätaren mäter bort från framrutan, alltså bakåt i bilen medan termlab mäter upp mot rutan, alltså framåt i bilen.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 693 Inlägg
14 oktober 2010
ExtraKim skrev:
Nu vet jag NOLL ang dBm2 men barar för att man ökar på en mätare så innebär det INTE automatiskt att du ökar på Termlab.

Inte?

Booyakasha!

3 466 Inlägg
14 oktober 2010
Softis skrev:
ExtraKim skrev:

Inte?

Den då den mäter på olika håll i bilen så kan du få fruktansvärt lustiga resultat i förhållande till TL.

4 693 Inlägg
15 oktober 2010
M_icke_ skrev:
Softis skrev:
ExtraKim skrev:

Inte?

Den då den mäter på olika håll i bilen så kan du få fruktansvärt lustiga resultat i förhållande till TL.

Man kan ju sätta den åt andra hållet och stå på utsidan roll

Booyakasha!

3 466 Inlägg
15 oktober 2010
Softis skrev:
M_icke_ skrev:
Softis skrev:

Inte?

Man kan ju sätta den åt andra hållet och stå på utsidan roll

nja tror ändå inte det blir riktigt samma sak.. tongue men du kan ju alltid testa!

2 035 Inlägg
15 oktober 2010
En sak som är säker är ju att dB mätare i mobiler bara är ett skämt. Att ens ha en sån app är oförklarligt.

En kul grej kanske men man märken ganska fort att det bara är skräp.

en polare mätte upp 109 db i min bil. Lite fel.

Biljudsveteran sen 1984!

1 302 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Tackar för alla svar jag fått.

Sök