3325
Sök

.

930 Inlägg
15 november 2010
#21
Ja så det är ingen risk att turbon ska ta stryk när den peakar.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
15 november 2010
#22
Kamulen skrev:
Ja så det är ingen risk att turbon ska ta stryk när den peakar.

Dock tar den stryk om man inte får ordning på dumpventilen (om den nu dumpar igenom turbon) (då kvittrar det)


Plocka bort orginal dumpen om du inte tycker att den duger innan du fortsätter.

Och klarar du inte av att få till det så ska du inte tippsa folk om att skaffa ic. ic´n enda uppgift är att kyla luften och se tuff ut.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

KHRacing
15 november 2010
#23
Kamulen skrev:
Dumpen ska sitta på tryckröret, det bör du väl se om du öppnar huven.

Förklarar varför ? Skall bli intressant att din förklaring ?

Eller är det så att du går efter vad ALLA andra säger/gör ?

mvh Kristian

7 120 Inlägg
15 november 2010
#24
Kamulen skrev:
Självklart sitter det en dumpventil original om det är en turbobil.
Och sätter du dit en annan dump så ska du sätta den där original sitter.
eller om du har en öppen så pluggar du återcrkulationen och sen samma fäste som org.

Har 2 turbobilar utan dump, du är välkommen hit för att känna på turboglappet! cool

930 Inlägg
15 november 2010
#25
KHRacing skrev:
Kamulen skrev:
Dumpen ska sitta på tryckröret, det bör du väl se om du öppnar huven.

Förklarar varför ? Skall bli intressant att din förklaring ?

Eller är det så att du går efter vad ALLA andra säger/gör ?

mvh Kristian

Varför? ja hur fan ska den annars kunna släppa ut det överflödiga trycket?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

311 Inlägg
15 november 2010
#26
Kamulen skrev:
KHRacing skrev:
Kamulen skrev:
Dumpen ska sitta på tryckröret, det bör du väl se om du öppnar huven.

Förklarar varför ? Skall bli intressant att din förklaring ?

Eller är det så att du går efter vad ALLA andra säger/gör ?

mvh Kristian

Varför? ja hur fan ska den annars kunna släppa ut det överflödiga trycket?

Det är ju inte bara laddtryck i tryckröret xD Kolla på KHRacing's bilder så vet du vad han menar tongue

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

930 Inlägg
15 november 2010
#27
däckrök? som filtreras bort av filtret? smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
16 november 2010
#29
Kamulen skrev:
däckrök? som filtreras bort av filtret? smile

Han menar att det inte bara är i det oftast synliga tryckröret som det är laddtryck. Det är ju tryck i hela systemet från turbo till spjällhus. Man kan sätta avlastningsventilen vart som helst. Teoretiskt sätter man den närmast spjällhuset.
Tänk på att i vissa orginalbilar sitter AVn monterad innuti turbon.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

930 Inlägg
16 november 2010
#30
UhrJr skrev:
Kamulen skrev:
däckrök? som filtreras bort av filtret? smile

Han menar att det inte bara är i det oftast synliga tryckröret som det är laddtryck. Det är ju tryck i hela systemet från turbo till spjällhus. Man kan sätta avlastningsventilen vart som helst. Teoretiskt sätter man den närmast spjällhuset.
Tänk på att i vissa orginalbilar sitter AVn monterad innuti turbon.

Jo ja. sant men som tex intercooler det är samma sak som tryckrör tkr jag efter som att trycket passerar där. (Misstolka inte de där bara) för jag vet att de inte är samma sak tongue

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

311 Inlägg
16 november 2010
#31
Ett tryckrör är ett tryckrör, och en intercooler är en intercooler wink simple

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

930 Inlägg
16 november 2010
#32
ja men laddlyften går igenom systemet och tryckröret sitter på intercoolern och tvärtom tongue

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
17 november 2010
#33
Tryckintercoolerrör!

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.


Sök