3392
Sök

Larmproblem samt mysko kupe belysning på min Volvo 855 S 2,5 -95

Volvo V70 2,4T Aut
147 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan!

För några dagar sedan så köpte jag en Volvo 855 S 2,5 -95.
Bilen är utrustad med Volvo guard 2. Enligt förra ägaren så funkade larmet ett tag, men sen la den ner verksamheten. Jag kan styra c-låset med fjärren. Men jag får ingen kvitering via blinkersen att man låser/låser upp bilen. Och den röda lampan på instrument panelen blinkar inte när man låst bilen.
Någon som kan ha en ide om vad det kan vara för fel?

Sen har jag "problem" med innerbelysning. När någon av dörrarna öppnas så tänds den vänstra "läslampan" framme vid bakspegeln, samt den högra läslampan vid bakdörren. Höger lampa fram och vänster lampa bak kan dock tändas via strömbrytarna.

Sen undrar jag bara om det är bökigt att byta lampa till displayen (klocka ute temperatur mätaren)?

Tack på förhand!

Fotnot:

Var i kontakt med bilia i dag och dom sa att ett vanlig problem med 850 och orginal larmet (Volvo guard II) är att motorhuvet inte är ordentligt stängd.Men jag dubbelkollade, samt drog på lite 5/56 på låset. Men icke. Dock upptäckte jag att kontakten till sirenen var ur kopplad. Och när jag jag låste bilen och öppnade skuffen med nyckel så började den tjuta. Men fortfarande så blinkar inte blinkersen.

En annan rolig grej är att på larmdosan så har jag två knappar. En lock/unlock. Sen har jag en mindre knapp under. Håller jag in denna så börjar bilen larma och kupebelysningen (!) blinka. Är detta verkligen normalt??
Senast redigerat av Xyon_78 (21 oktober 2010)

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök