4620
Sök

Jackacks BMW 330 Individual cabriolet

Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd... Visa mer

BMW-entusiast
210 462 Visningar
Uppdaterades senast 23 maj 2012
OEM <3
6 957 Inlägg
9 februari 2011
Jackack skrev:
Fredrik_M skrev:
Jackack skrev:
Hej allesammans tongue

Någon som vet hur det fungerar med att montera LED bakljus på en E46 ?
= mina blinkers blinkar för snabbt

Har läst att det är ljusmodulen (LKM) som är felinställd (inställd för vanliga lampor)
Är detta något man kan programera? (min bil tillverkades 2002/04)  eller kan man löda dit effektmotstånd? och vilken storlek på dessa etc....

Får jag ingen lösning på detta blir det till o köra med orginal bakljusen igen sad

// Jackack

Jag har Schmiedmanns LED baklampor på min bil, inga som helst problem med att det blinkar för snabbt eller ger några felsignaler.

Jag får nog skaffa mig sådana istället då om jag inte får någon ordning på dessa sad så värt o slippa detta jävla ständiga krångel!    Varför kan inte saker o ting bara fungera eller?.. big_smile

// Jackack

Gjorde samma sak på min Golf förra vintern, köpte vanliga till reg.belysningen, dom lös i nån sekund sen slockna dom och lampan inne i bilen indikerade att lampan var "trasig"

Så jag åkte till Mekonomen (som är återförsäljare åt Xenonkungen) och beställde dessa canbus, starka som as big_smile

OEM <3

123 Inlägg
9 februari 2011
Jackack om man vill ha nya skruvar till fälgarna är det dem hära man ska ha till e46 eller är det samma för alla? :

http://www.schmiedmann.se/3_serien/e46/ … 1.htm#5668

Produktnummer: B06

Mvh Kristian

BMW-entusiast
362 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
kozlowski skrev:
Jackack om man vill ha nya skruvar till fälgarna är det dem hära man ska ha till e46 eller är det samma för alla? :

http://www.schmiedmann.se/3_serien/e46/ … 1.htm#5668

Produktnummer: B06

Mvh Kristian

Ja det ser rätt ut!, tack tipset ska köpa mina nya Låsbultar där också! totat glömt o kolla med schmiedmann och självklart har de allt till BMW som vanligt smile

Mvh// Jackack

123 Inlägg
9 februari 2011
hah precis:) verkar vara dem ju

BMW-entusiast
362 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
kozlowski skrev:
hah precis:) verkar vara dem ju

Kolla bara så det är rätt längd, de har ju ett antal olika mått på dem.

Freude am fahren
435 Inlägg
10 februari 2011
Jackack skrev:
Jag får nog skaffa mig sådana istället då om jag inte får någon ordning på dessa sad så värt o slippa detta jävla ständiga krångel!    Varför kan inte saker o ting bara fungera eller?.. big_smile

// Jackack

Är det BMW originallampor du har så förstår jag att de inte funkar, blir helt fel motstånd i dessa. Med eftermarknadslampor får du med en dosa med elektronik för att lura systemet.

Entreprenör
1 286 Inlägg
14 februari 2011
Att finna en sån här tråd värmer ett BMW hjärta som mitt!

Kul att se att du verkligen förädlar din BMW i ett stilrent och mycket fint skick.

Snyggt jobbat!

// Niklas Johansson

BMW-entusiast
362 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Att finna en sån här tråd värmer ett BMW hjärta som mitt!

Kul att se att du verkligen förädlar din BMW i ett stilrent och mycket fint skick.

Snyggt jobbat!

Tack så mycket för denna beröm!    Jag tar åt mig big_smile
Drömmen är ju att bilen blir 100% som jag vill ha den, förädlad.   

BTW, sitter o drömmer om kommande avgasljud!! smile
http://www.youtube.com/watch?v=W37xTui- … detailpage

mvh// Jackack

BMW-entusiast
362 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Hej!

Tänkte nuuppdatera om vad som kvarstår att göra innan sommarn:

* Montera Front, framljus, dimljus, hjulhus ifram etc...
* Få loss en bit av tidigare låsbult som sitter kvar i skivan,,,,
* Vingen ska limmas fast
* Ditec Lackkonservering samt cabimpregnering
* Ta bort några små bucklor
* Köpa nya låsbultar
* Montera nya angeleyes (samma som darkie monterat vilka tänds med nyckeln bland annat..)
* Nya Dimljus
* Behandling av interiören. (färga och smörja in skinnet etc)
* Byta ratt
* Byta bromsvätska
* Montera ny växelspaksdamask och handbromsdamask.
* Lösa problem med för snabbt blinkande blinkers i nya LED bakljusen...
* Montera Eisenmann Catback Race 2x76mm
* Kan bli något mer....

Idag lade jag en order på nya damasker till bilen med M-söm <3   kommer matcha ratten och själva bilen helt perfekt smile  Tack för tipset 8PA

https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86020/86020-f262c609f68713551e5dad219da4262a_large.jpg

Mvh// Jackack

29 Inlägg
15 februari 2011
Schysst, bara småpill kvar..  smile

Varifrån köpte du damaskerna?
Senast redigerat av soda (15 februari 2011)

BMW-entusiast
362 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
soda skrev:
Schysst, bara småpill kvar..  smile

Varifrån köpte du damaskerna?

Hej Soda.. ja bara små saker men tidskrävande sad

Damaskerna införskaffade jag här: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E46- … ccessories

Imorgon ska jag ringa runt till BMW, Schmiedmann och Xenonkungen för att se om det går koda om ljusmodulen, köpa packningar och muttrar till avgassystemet och se om det finns nån lösning på mina felmedellanden från Angeleysen och bakljusen....

Mvh// Jackack

BMW-entusiast
362 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Var ute i snickarboden o hämta mina lackerade plastdetaljer till grillen.

Solblekt grill....
https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86020/86020-c81cf30a9881c8870443b0453c53194f_large.jpg

Svart o fräsch inför 2011 smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86020/86020-5b538dc4b507e57b90377d27d3dda793_large.jpg

Mvh// Jackack

5 Inlägg
15 februari 2011
Blir riktigt fin bilen

Entreprenör
1 286 Inlägg
15 februari 2011
Svarta high-gloss njurar vore läckert också!

// Niklas Johansson

BMW-entusiast
362 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Svarta high-gloss njurar vore läckert också!

Ja jag har allt funderat på detta, men då åker jag nog på att byta till kolfiberemblem också...hmm

Har ritat lite på en bild för att se lite hur svarta njurar skulle göra sig och det är inte dumt, men som det är nu tycker jag matchar den silvriga inredningen och fälgarna,,,  men vi får se hur jag göra till våren/sommarn smile  men som du säger ska det ju inte bara vara mattsvart utan blanka njurar isåfall:)

// Jackack

20 Inlägg
16 februari 2011
Den här måste jag ju få se sen! smile

Såg att du lagt ut dina lampor, observera att dom bara passar till cab, det skiljer i passformen på coupe och cab! (fick jag lära mig den tråkiga vägen)
Men det står också på div forum!
Varför ska du sälja dom?

Sen såg jag med att du tänker köpa nya angeleys, dom du länkade till är dom som sitter på!
Men ville inte ha det kablaget i motorrummet, kan kolla om det ligger kvar i garaget annars kolla om du kan köpa kablaget löst!
Vet att många på autopower bla slänger sina så det borde finnas nån som har!smile
Senast redigerat av Stax (16 februari 2011)

BMW-entusiast
362 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Liiindh skrev:
Jag funderar lite på en sak angående dina fälgar. Tar dom i någonstans? Dom är ju rätt breda. Vad är det för ET? smile

De tar inte i någonstans, skulle nog kunna spcara lite ibak till och med,,  i fram är det perfa! så inga problem alls smile   vet inte et, men kan kolla nästa gång de är av bilen, vilket bli nångång i vår smile

// jackack

754 Inlägg
16 februari 2011
Jackack skrev:
Liiindh skrev:
Jag funderar lite på en sak angående dina fälgar. Tar dom i någonstans? Dom är ju rätt breda. Vad är det för ET? smile

De tar inte i någonstans, skulle nog kunna spcara lite ibak till och med,,  i fram är det perfa! så inga problem alls smile   vet inte et, men kan kolla nästa gång de är av bilen, vilket bli nångång i vår smile

// jackack

Om dom är beställda från samma ställe som mina är (vilket jag tror att dom är) så är det ET38 fram och antingen ET43 eller ET45 bak smile

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

BMW-entusiast
362 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Stax skrev:
Den här måste jag ju få se sen! smile

Såg att du lagt ut dina lampor, observera att dom bara passar till cab, det skiljer i passformen på coupe och cab! (fick jag lära mig den tråkiga vägen)
Men det står också på div forum!
Varför ska du sälja dom?

Sen såg jag med att du tänker köpa nya angeleys, dom du länkade till är dom som sitter på!
Men ville inte ha det kablaget i motorrummet, kan kolla om det ligger kvar i garaget annars kolla om du kan köpa kablaget löst!
Vet att många på autopower bla slänger sina så det borde finnas nån som har!smile

Jo jag vet, kom på mig själv sen, ska ändra annonsen smile
Säljer dom för att jag inte hittat nån bra lösning på dess pulserande ljus och snabbt blinkande blinkers. plus eventuella felmedellande.  har du nån lösning?

Angående ditt kablage är jag väldigt intresserad! det skulle vara guld värt o få tillgång till detta utan att behöva köpa en ny sats.

// jackack

BMW-entusiast
362 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Hej allihopa! smile

Har nu beställt svarta njurar, packningar till avgassystemet som SODA tipsade om, samt dessa muttrar. La också en dekal från favoriten i kassan...   Schmiedmann big_smile  kommer hamna på bakrutan och matcha fint som snus med baklyktornas röda och fälgarnas silver smile

Ska ringa lackeraren idag och se om mina delar är färdiga detta året eller hur det blir.... tongue

// jackack

Sök