3411
Sök

Baslådemått för gas alpha 10" i volvo 244

Försöker iaf
1 998 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Klockrent big_smile

Vilken diameter och längd ska porten ha då?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

21 761 Inlägg
31 oktober 2010
Stod i inlägg #30. wink

1 st 6" rör som är 10 cm långt, trattar borde inte behövas som det ser ut i programmet iaf. smile

Försöker iaf
1 998 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Stod i inlägg #30. wink

1 st 6" rör som är 10 cm långt, trattar borde inte behövas som det ser ut i programmet iaf. smile

Ursäkta. Va lite trött igår tongue

Men spelar de någon roll vad röret är gjort av? Sen kör jag den genom hatthyllan men gör de något om den sticker in 5,5cm in i lådan och resten i hatthyllan eller vad de nu kan bli?
Kan man sätta en tratt för utseendets skull i hatthyllan?

21 761 Inlägg
31 oktober 2010
Det spelar egentligen ingen speciell roll vilket material röret har, huvudsaken är att det är någorlunda stabilt.

Jag har räknat med att en liten bit av röret kommer att sitta inuti lådan, men eftersom det är så liten rörlängd så har det ingen märkbar inverkan om tex 5 cm av röret sitter inuti lådan eller om hela röret sitter utanför lådan. Visst kan du sätta en tratt i hatthyllan, men då bör du göra röret ca 4 cm kortare eftersom en 6" tratt motsvarar ungefär 4 cm rörlängd. smile

Försöker iaf
1 998 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Ok men tack ska du ha. Ska börja bygga på den imorgon så får jag återkomma sen när jag provlyssnat.
Du vill inte ha en liten slant som tack för hjälpen?

21 761 Inlägg
31 oktober 2010
Boostrider skrev:

Jag räknar inte ut lådor för att tjäna pengar. wink

Det finns flera anledningar till att jag inte "tar betalt", exempelvis är det ju trots allt bara teoretiska beräkningar som jag inte kan garantera till 100% att de fungerar. Sedan räknar jag bara ut om det finns tid till det, känns det "för jobbigt" att räkna ut så gör jag inte det helt enkelt. smile

Försöker iaf
1 998 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Boostrider skrev:

Jag räknar inte ut lådor för att tjäna pengar. wink

Det finns flera anledningar till att jag inte "tar betalt", exempelvis är det ju trots allt bara teoretiska beräkningar som jag inte kan garantera till 100% att de fungerar. Sedan räknar jag bara ut om det finns tid till det, känns det "för jobbigt" att räkna ut så gör jag inte det helt enkelt. smile

Ok men STORT tacka ska du ha. Va trevligt ett forum skulle vara om fler vore som dig big_smile

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök