Holmqvist;s Dodge Magnum SPL Dynamics. Sugen på nått nytt
Projektet startade vintern 2010/2011 med att göra om inredningen samt ljudbygge. Kommande vinter fick bilen ett helt nytt utseende med bland annat ny lack. Strax innan Elmia 2012 stod bilen kvar och den visades upp för... Visa mer
Igår var jag iväg till Jimmy och Kalle på Custom And Paint AB i Karlskoga och hämtade lite inredning som var färdig omklädd samt lämnade lite nytt som dom kan leka med Är riktigt nöjd med resultatet.
Gjorde även en beställning hos Blekingebilradio nyss på lite ström och jord kabel samt ljuddämpning. Måste byta ut ström och jordkablarna då dom är väldigt klena. Tror dom endast är på 10mm2 men dom nya blir på 35mm2.
Fick ett trevligt och tungt! paket idag från Blekinge Bilradio. Det innehöll 10kg ljuddämpning samt nya ström och jordkablar. Dom som sitter i dodgen nu är typ 8mm2 medans dom nya är 35mm2.
Bjuder även på en ny bild på en dörrsida samt en bild på ett omklätt kartfack i kolfiber folie. Blev jävla bra denna gången
I veckan har jag pillat lite med ljuddämpningen som jag köpte. Dämpade hela bagagen och vänster förar och passagerar dörr. Sen va mattorna slut så fick beställa mer
Det flyter på ganska bra med bilen faktiskt. Påbörjade själva baslådorna igår och bilen är färdigdämpad. Jag har även spacklat igen högtalar gallren fram där det skall byggas nya. Bilder kommer komma ev. idag annars om några dagar. Får se om jag orkar med att greja nått ikväll eller imorn då jag fått en släng av magsjuka alt. matförgiftning.
Lådorna börjar ta form. Bör vara klara i helgen eller början av nästa vecka så dom kan köras iväg till Jimmy på Custom And Paint i Karlskoga under veckan.