Kopierat från min projekttråd.
Sådär är det mest seriösa sättet att svetsa om man tänkt att det ska hålla länge.
Vill man göra det enklare så skippar man att flytta skål-brickorna och bara använder kilar för att räta upp dreven enligt bilden, då behöver man inte ha några drivaxlar i när man svetsar heller, för det blir 100% rakt vilket det inte blir om man bara låter dreven ligga i drivaxlarna utan kilar.
Mig/Mag funkar utmärkt och det blir inte lika mycket slagg och skit, jag har alltid svetsat mig, och det är ingen som har rasat än, och då är det säkert ett 20 tal diffar jag är uppe i totalt
Diffen före svetsning, Har tagit bort fjäderbrickorna bakom drivaxeldreven, och istället satt dubbla av dom skålade schims brickorna på dom andra 2 dreven, sen pressat isär dreven med kilar, allt för att få dreven så rakt som möjligt vid svetsning
Och här är diffen färdigsvetsad