4428
Sök

Köpråd Passat 1,9TDI -04 Automat

88 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Ska titta på en passat i slutet av veckan. Har aldrig kört en sån förut, vad ska jag tänka på? Hur säker är automaten och vad ligger den på i förbrukning? Bilen har gått 19000 mil och är en highline. Ös på med tips och erfarenheter om denna modell.

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
15 november 2010
Jag skulle personligen låta bli automat. Den blir ganska mycket mer törstig än en manuell.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

120 Inlägg
15 november 2010
Den manuella lådan är Riktigt skön i dom passaterna, och motorn är en pärla. Aldrig provat en automatväxlad Passat TDI dock. Jag tror annars att en Passat 01-05 är ett riktigt säkert bilval, inte mycket strul med dom vad jag hört - det var däremot problem innan faceliftet, med framvagnen.

945 Inlägg
15 november 2010
2-8Injection skrev:
Den manuella lådan är Riktigt skön i dom passaterna, och motorn är en pärla. Aldrig provat en automatväxlad Passat TDI dock. Jag tror annars att en Passat 01-05 är ett riktigt säkert bilval, inte mycket strul med dom vad jag hört - det var däremot problem innan faceliftet, med framvagnen.

Problemet med den värdelösa framvagnen fanns kvar -01..

Automatlådan går som en dröm. Känns mycket likvärdig som automatlådan som sitter i SantaFè.
I jämförelse mot den manuella så är automat väldigt givet.

Just dieselmotorn som sitter i Passat går lika snålt både med automat och manuell.
Är man ingen raceförare med vardagsbilar så väljer man automat hela veckan.

77 Inlägg
15 november 2010
Enda fördelen med en dålig framvagn är ju att det finns hur många eftermarknadssatser som helst till riktigt bra priser smile

Sök