Ok, en mindre uppdatering och tyvärr ingen kul sådan heller.
Det senaste "stora" var ju som bekant att nya huvudenheten kom på plats som ni såg.
Sedan dess har jag bara hållt på med finlir. Ställt in ljudet och massa annat på den.
För övrigt så har den mest damsugits och städats ur ordentligt nu inför påställningen då det låg lite skalad kabel, kabelskor m.m. i den. Jag har också smort in alla lister, luftat däcken och gjort annan allmän översyn helt enkelt.
Inom den närmsta tiden tror jag faktiskt inte att så mkt mer kommer hända. Troligtvis skall decepticon-loggan på huven väck och en ny likadan appliceras på varje framskärm. Eventuellt kommer en BH inhandlas.
Det närmsta lite större som är planerat är att lämna bilen till Uppsala avgasteknik för platsbygge av rostfritt sportsystem med en dämpare (halvsats). Detta främst för att få lite trevligare ljud i den.
Planer finns för sänkning och eventuellt en lite roligare kränghämmare från Awesome GTI:
Denna ska tydligen göra bilen mer överstyrd (roligare) och kostar ca 1600kr+ev tull och frakt.
Avgassystemet går på 4800 monterat och klart.
Problemet nu är att jag ska måla om villan nu i vår (Ca 20.000 i färg) och byta vindskivor plus köpa en åkgräsklippare så ekonomin är smått ansträngd på annat håll. Utöver detta ska jag nu den 26:e åka iväg på nytt jobb och vet inte riktigt när jag kommer hem igen, så vi får se om och vad som görs mer. Tack i alla fall till er som följt tråden och kommit med positiva tankar och idéer, tråden kommer inte dö riktigt än men det kan bli en rätt lång paus nu.