03-04 säger jag å inte t6 eller 2.9 140 eller 170 spelar ingen större roll det e endast på högre varvtall du märker skillnaden under 3000 rpm går dom vad jag tycker helt likt.
Det e väll inget som e direkt dåligt på dom men dom kostar å hålla igång. Styrleder spindelleder nån stötdämpare å så.
egentligen ingen fara å köpa en långmilare köper du en som gått ca 12.000 mil så har du allt framför dig köper du en som gått ca 18.000 mil så e dom flesta grejjerna bytta så som hjullager kamremm osv.
Lådorna funkar jättebra OM man sköter oljebytena på dom (minst varje 10.000 mil) å motorerna funkar också kalasbra om dom e välservade.
Bilar som e dåligt servade bör du hålla dig långt undan pga koksning i motorn å det blir dyyyrt.
Sen har vi ju dom vanliga roliga bitarna med instrument som dör (4500:- + jobb) å lås som lever sitt egna liv å diverse elfel förmodligen inte mer än någon annan bil men styrenhetr e inte billiga.
Å ja barnsjukdomarna e säkerligen åtgärdade på alla dom tidiga nu MEN elsystemena e inte vidare stabila.
Summa kjöp den mest välvårdade/servade se inte så noga på milen bilarna går lååångt om dom sköts.
Hoppas detta svarade på en del av dina frågor.
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash