Har en Mitsubishi Space Star 1.6 -03 med en automatlåda som börjar sjunga på sista versen. För att över huvud taget kunna köra utan att bilen (nästan) hoppar fram vid växling måste man sätta spaken i manuellt läge när man ska växla upp. Ner klarar den själv utan större problem. Jag fattar att lådan har mer eller mindre gjort sitt och ett byte är ganska närstående. Min fundering är vad det brukar gå på. Har tänk försöka hitta en på lagabasen eller liknande ställe. Ca 5000-8000 ligger de på. Men för själva bytet har jag ingen koll. Är själv novisen vid spisen när det gäller att mecka så det blir till o lämna in den till en verkstad eller motsvarande. Vad tror ni??
Fråga är ju alltid gratis så kan passa på att kolla om det finns någon i norra sthml-området som kanske är bra på att mecka som kan tänka sig att göra det. PM isf. Är inte aktuellt nu direkt då bilen går att köra om man bara tar det lite lugnt
Har du kollat oljenivå i växellådan. Hade automatproblem på en bil ett tag innan jag kollade. Mycke riktigt, lite låg nivå. Fyllde på o sen gick de fint. : )
Är fullt med röd fin olja utan spån etc. Byttes senast för drygt ett år sedan. Vet inte om all olja byttes eller de bara skruvade ur pluggen och lät det som kunde rinna ut. Bilen har haft problem med lådan i flera år. Känner ha som ägde bilen innan så... Det är dock bara när 2:an och 4:an ska i som det hoppar om man inte tar det lugnt. Man måste släppa gasen helt annars :@ för hela slanten 1:an och 3:an fungerar fortfarande kalas dock.