Glömde det, säkringen ska väljas beroende på kabelns grovlek, inget annat! Just 50mm2 får ha 200A enligt EMMAs reglemente, vilket är lite snålt då en sån kabel med lätthet tål 250A, vilket även står i andra tabeller.
okej, men hur många ska man ha ?
du ska ha extra batteri bak va? Om man säger så här,har du ett batteri fram så ska du ha en säkring fram vid batteriet. har du extra batteri bak ska du ha säkring där med så kabeln blir "död" om det skulle bli problem!
du ska ha extra batteri bak va? Om man säger så här,har du ett batteri fram så ska du ha en säkring fram vid batteriet. har du extra batteri bak ska du ha säkring där med så kabeln blir "död" om det skulle bli problem!
Ja nu blir jag också lite nyfiken, hur kom herr Björn fram till just 3 säkringshållare? Sen så skulle då inte jag köra med större än 200A säkring om man ska tävla, max 250A annars.
Ja nu blir jag också lite nyfiken, hur kom herr Björn fram till just 3 säkringshållare? Sen så skulle då inte jag köra med större än 200A säkring om man ska tävla, max 250A annars.
Ja nu blir jag också lite nyfiken, hur kom herr Björn fram till just 3 säkringshållare? Sen så skulle då inte jag köra med större än 200A säkring om man ska tävla, max 250A annars.
Ja nu blir jag också lite nyfiken, hur kom herr Björn fram till just 3 säkringshållare? Sen så skulle då inte jag köra med större än 200A säkring om man ska tävla, max 250A annars.
jag gissar på;
1 fram 1 bak 1 från bak till steg?
Okej, fast det beror ju på hur man kopplar och avståndet mellan batterierna. Jag har bara en säkring fram och en bak, sen så går dom kablarna in i distributionsblock och vidare till stegen.
Bra beskrivit fast jag saknar en jordkabel på främre batteriet till karrossen :-) Sen en säkring till det andra steget till framsystemet och en fin svart klump där det står 2-kanal steg :-)
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Bra beskrivit fast jag saknar en jordkabel på främre batteriet till karrossen :-) Sen en säkring till det andra steget till framsystemet och en fin svart klump där det står 2-kanal steg :-)
Bra beskrivit fast jag saknar en jordkabel på främre batteriet till karrossen :-) Sen en säkring till det andra steget till framsystemet och en fin svart klump där det står 2-kanal steg :-)
Bra beskrivit fast jag saknar en jordkabel på främre batteriet till karrossen :-) Sen en säkring till det andra steget till framsystemet och en fin svart klump där det står 2-kanal steg :-)
Bra beskrivit fast jag saknar en jordkabel på främre batteriet till karrossen :-) Sen en säkring till det andra steget till framsystemet och en fin svart klump där det står 2-kanal steg :-)