Tjenare! Gör nu en ny tråd om samma bil (volvo 740 -90) då den gammla tråden alldrig föll mig i smaken! Till projektet då det är alltså en volvo 740 -90, Som jag tog över efter min far sommaren 09 då den ståt nog länge avställd här hemma! Tanken då var att laga lite rost och få den klar tills jag fyller 18! Vilket spårade ur som det brukar göra, Detta skall nu bli en drifting bil är det tänkt, det får ta den tid det tar helt enkelt!
Lite av det som skall ske med bilen då!
SymbolInte påbörjat()
kommer eventuellt(?)
Påbörjat(!)
Klart(x)
Det som är tänkt att göras är:
På utsidan:940/R-front (!)
Glasfiber huv,skärmar, bagage mm ()
Insidan:Racing på hög grad! skall rensas på allt onödigt och bur kommer infinna sig!
Flockad bräda mm!
Motor:Motorn får sig en stor make over den gamla äckliga f motorn byts ut mot en fk från 940!
H-profil ev borrning allt för att ha en bra grund att bygga på! siktar på 3/400 hk till en början
Sen en massa annat krimskrams!
Framvagn:Renovera och pulverlackera ()
23mm k-hämmare (x)
Super pro bussningar (x)
Coilovers ()
Ställbar framvagn ()
Bakvagn:Renovera och pulverlackera ()
Dubbla 19mm k-hämmare ()
Coilovers ()
Diff ()
Super pro bussningar ()
Kommer att fyllas på eftersom!
Vad som hänt än så länge:
Sommar/höst 09[img]
http://www1.garaget.org/gallery/archive … bnzk6f.jpg[/img]
Började ganska sent sommaren 09, blev lite rostlagning samt demontering! hände inte speciellt mkt mer det året Lite delar som vita blinkers/turbo grill köptes!
Vår/sommar/höst -10Större delen av sommare bestod av rostlagning, men motorn lyftes även ur samt framvagnen skruvades isär!
Nu under vintern kommer det stå ganska still, men till våren skall framvagnen skickas på blästring och pulverlackering. Skall även skicka iväg länkarmarna och få dem omsvetsade för bättre inställnings möjligheter! Motorbygget startar troligtsvis också mer om det då!
Det var allt jag hadde att komma med nu!