SAAB 900 2,0T TokRacing.se - skrotas, bygget kommer fortsätta på ny kaross
nu i höst har jag påbörjat skärmbreddning av SAABen samt en hel del andra små förändringar, dels motormässigt med ny större Intercooler och nya tryckrör. även totalt rensad kupe, endast de viktigaste får vara kvar, sidepipe bygge... Visa mer
Blev ju riktigt bra till slut Snyggt jobbat! Vad är nästa grej nudå?
tusen tack !
nästa steg är ett stort steg men blir först till vintern. ska lacka om hela bilen i samma rödfärg, kolfiber foliera huv tak och skufflucka, ny viggen/aero front. byta bottendel i motor, annan turbo, nya spridare, plana porta toppen, e85 konvertering, extraktor grenrör, 3" avgassystem, ny växellåda, coilovers.. och säkert en massa små pill
men allt detta är ju inte gjort på en kvart direkt, så vi får se hur lång tid det tar, har inga planer på att sälja bilen så det får ta den tid det tar
Coilovers?? Hur tänkte du lösa det? Vad jag kan hitta så finns de inga coilovers till 9-3
har ingen 9-3a
och till min stora förvåning efter lite googlande, det finns faktiskt inte till 900 .. exd höll på ta fram ett par men tydligen tog det stopp för dem, kanske kommer i framtiden..
Blev ju riktigt bra till slut Snyggt jobbat! Vad är nästa grej nudå?
tusen tack !
nästa steg är ett stort steg men blir först till vintern. ska lacka om hela bilen i samma rödfärg, kolfiber foliera huv tak och skufflucka, ny viggen/aero front. byta bottendel i motor, annan turbo, nya spridare, plana porta toppen, e85 konvertering, extraktor grenrör, 3" avgassystem, ny växellåda, coilovers.. och säkert en massa små pill
men allt detta är ju inte gjort på en kvart direkt, så vi får se hur lång tid det tar, har inga planer på att sälja bilen så det får ta den tid det tar
Coilovers?? Hur tänkte du lösa det? Vad jag kan hitta så finns de inga coilovers till 9-3
har ingen 9-3a
och till min stora förvåning efter lite googlande, det finns faktiskt inte till 900 .. exd höll på ta fram ett par men tydligen tog det stopp för dem, kanske kommer i framtiden..
tills vidare blir det vanliga dämpare isf
mvh Andreas
Men 9-3 och 900 1994-2003 är ju väldigt lika, dämpningen ska inte vara någon skillnad på vad jag vet
Längden på dämparna skilljer iaf, sen fjädrarnas längd vet jag inte. Jo navet blev mindre redan -96 för dom större skivorna.. Sorry för OT..
Snygg bil och snygga foton för övrigt , Gillar dock inte sidokjolarna då dom inte passar in, ser påhängda ut.. Kul att du har en massa planer, kommer följas
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
måste säga att jag är riktigt svag för detta paket såg att du undrade över hur en viggen/aero front skulle göra sig till sidokjolarna och baken? jag skulle säga att det inte gör sig så bra eftersom dom är mycket större, var nämnligen själv lite inne på den kombon till min första 9-3a ,
lycka till och ha det bra MVH Sanny.
b0nd3n skrev:
Hela projektet har fått nya planer, jag börjar med att höra lite åsikter om detta paket :
vad tror ni, ska jag köra på detta ? tycker fronten är lite små skum, eller ja vet som inte, gillar det fast nått är fel om man kan modda dit nå DRL eller diodslinga i "dimljushålen" kanske den ser bättre ut ?