skruttan skrev:
M_Broberg skrev:
skruttan skrev:
o jag skiter väl i om du bytt torkar blad eller nått med din bil..
Med bloggen har du fått lära känna människan bakom bilen o kanske rekorden..
Nummer 1, om du inte bryr dig, läs inte.
Nummer 2, Vill du lära känna männskor djupare så prata med dom då. Det är inte förbjudet.
Många skriver om saker o ting som händer i deras liv i bloggarna både med o utan bilen..
Det är ytterst svårt att få någon att berätta vad som händer och dra det ur denna person om man inte känner den alls.
Om denna person skriver en blogg är det lättare att förstå.
Tänk att en människa har ett handikapp - säg asberger (som jag kan lite om). Ska jag då fråga en person 'Hej, har du asberger?'
Samma sak som att fråga en tjock person om den är gravid - vid svaret nej blir en person sårad.
Om däremot den person som har asberger skriver en blogg -
'Hej jag har asberger och det gör att jag inte riktigt förstår ironi så jag misstolkar ofta det ni skriver till mig, så kan ni skriva tydligt? Jag har även svårt att se två sidor av en sak och väljer fort den sida jag tror flest kommer gilla för att jag ska bli accepterad och sen håller jag i den åsikten till den som kom med den säger annat, men jag kan inte rå för det - det är ett handikapp jag får leva med...'
Då förklarar personen sitt handikapp, sitt beteende och hur man bör kontakta denna person... Och många kan se det. Om 50 personer kommer inte veta symtomen för detta handikapp och fråga om det, men de kan förstå om man bloggar om det. Då kan de sluta skriva med ironi till denna person och alla blir gladare.
Därför håller jag med skruttan till 100% - en blogg är ett otroligt bra sätt att lära känna en person.
Och att bloggen ska var placerad på garaget.org är då huvudintresset är fordon/bilar och då är det lämpligare att bloggen finns lättillgänglig för bilfolk än för de som är intresserade av utseende eller liknande.
Självfallet kan man KOMPLETTERA med ytterligare en blogg, där man kan dela ännu mer, men ska bloggarna här censureras så är det början på slutet.