jahaaaaa här var de lika dött som vanligt :p
dags för en uppdat iallfall.
en hel del av grejerna är hämtade, visade sej vara en hel del goa grejer som är både jätte och lite eftertraktade.
förutom det som nämndes i förra inlägget ang delarna så finns det även:
75% lamelldiff på ena karossen (enl han jag köpte de av)
en instrumentering med 220km/h visare och eftermarknads varvräknare som passar i org hålet.
en instrumentering med 200km/h visare och klocka.
vissa kromlister som är svåra att få tag i.
samt en masssssa mer. har kört 2 gånger med 525tds en fullproppad och ändå är det lika mycke kvar, får se om det dyker upp något mer eftertraktade grejer.
annars så har jag sålt iväg både lamelldiffen och tii motorn som va i bilen för att ha råd till grejerna.
då till lite bilder, breddarna är hämtade, var inte alpina som jag hade fått de förstått, var något mycke fräckare, zenderpaket, så nu sitter det glasfiberskärmar fram, och även bak snart. dom bak ska plastas lite innan dom blir monterade då förra ägaren gjort luftintag på dom som jag inte vill ha.
(sjukt hög pga att den saknar motorn
)
otvättad
.
kommer innan helgen att börja kapa sönder fronten på bilen då jag tagit lös fronten på den kaross som följde med i köpet, den var redan omgjord så den var bultad (likt som på en gammal volvo) så jag slapp göra de jobbet, och inte ett ända rosthål på denna heller då den blev blästrad och lackad på 80talet så har klarat sej fint, ska blästras och lackas efter jag mätt in den och borrat hålen vid innerskärmarna där den ska sitta fast.
här är lite av motorn som följde med i köpet. kommer köra med denna i denna röda tills sugmotorn är klar, då åker denna motor ner i min gröna 1602a som inte är påbörjad än.
helt nybyggt på 80 talet av motornord, inte ens körd 5 sekunder.
motornord turbokolvar, motornord vevstakar, nya lager och kolvringar, balanserad, lättat och balanserat svänghjul, sinterlamell och sach 793 tryckplatta, ny oljepump, ny vattenpump, nya vevaxeltätningar, 121 topp (stora ventilerna o kanalerna), trycktätade weber 40, s40 t4 turbo men saknar grenrör just nu då jag inte vill åka på saab 99 turbo och ett dåligt 80tals gjutjärns grenrör.
här är toppen till sugmotorn, provmonterade förgasarna på för att se hur det blev, de är så jäkla bra passform nu att de behövs nästan inte matchportas.
toppen under, omslipat till sfäriska förbränningsrum.
har så mycke att uppdatera så hinner inte mer än detta nu. lägger upp mer i imorrn.