2 januari 2011
Trådstartare
Nu är det så att jag har nyligen fått en Mitsubishi Lancer som har börjat jävlas med mig. En dag då det var riktigt kallt ute for jag ut och startade bilen och efter ett par vridningar på nyckeln samt lite gaspådrag så gick an igång.
Bilen blev i riktigt dåligt skick under en natt, på tomgång går den på 3 cylindrar tror ja om inte 2 men när jag gasar upp den på 2 500 varv så kommer alla in och arbetar. Hela bilen skakade nå hemskt mycket vid 1 500-2 000 varv under drift och klarar knappt en uppförsbacke om jag inte kör på 3 000 varv 2:ans växel. bensinförbrukningen har också ökat.
Vad jag gjort:
Bytt tändstift, Rotor, Fördelarlock samt mina tändkablar till ett par andra som fortfarande dög (3-5 kOhm).
satt tändkablarna i rätt ordning (1-3-4-2) och hällt i en massa rengöringsmedel i tanken.
efter allt detta har det blivit lite bättre med bilen, på tomgången är den "finare" men fortfarande på 2-3 cyl. fast dom kommer in tidigare Nu: (2 000 varv) alla arbetar, förut: (2 500 varv) alla arbetar och då menar jag ju självklart att dom kommer igång, nummer 3 och 4 efter varandra, den ena tidigare än den andra men just vid dem varverna är alla och arbetar. detta orsakar högre varv på bilen under drift annars orkar den inte vilket leder till hög bensinförbrukning.
Vad kan jag mer göra, har fått tips om att det kan vara sot i motorn vilket orsakar att dem "skärvat" sig men jag har lagt i ett par deciliter och ska nu vänta på att bensintanken ska tömmas, men jag tror det är ngt annat för jag har försökt i 2 veckor nu med rengöringsskiten och vet inte hur mkt mer man vågar he i.
har verkligen fastnat nu och får inte nå fler tips på vad det kan vara från nära och kära.
MODELLINFO TYPINFO
Fabrikat: MITSUBISHI Kaross: C6*A
Modell: LANCER (IV) Motor: 4G15
Typ: 1.5 8V kW: 62
Årsmodell: 1990
Hjälp!
Senast redigerat av Klick_Swe (2 januari 2011)