Lite taskigt drag på folk som läser tråden här
en massa läsare men inga som skriver, ni e bra tråkiga;)
Well tillbaka i garaget efter en kryssning till grannlandet för intag av onyttiga saker
Så nu e de dags för en liten update
Började dagen med att demontera den gamla ratten för att ge plats för nya grepp vänligare saker
Nya ratten där en S4 var ju självklara valet tyvärr lite sliten på vänstra sidan så själva ratten får bytas senare till sommaren. Airbagen hitta jag en skit fin på blocket
Köpte en s6 ratt som jag trodde skulle passa från början men då de va annan botten gjutning på den så fick jag ta hem en s4 ratt på blocket. Synd för s6 ratten var skit fin. Någon som kan va intresserad av den?
Fredde satte sig och putsade den nya Aero inredningen vi köpte hem, vart riktigt bra men killen som demonterade den repade armstödet i baksätet
får vi byta ut senare (för er som undrar så har vi storhandlat på Allbildelar
)
Tog inte lång tid innan vi började montera in inredningen i bilen, först blir baksätet
Baksätet på plats fick bygga om för bälten med mera som inte satt lika dant av någon anledning. En klar förbättring iaf.
Vidare vart de o koppla kabelhärvan till sätena. Tack gode gud för Saabs verkstads program
Audin börjar gå mig lovligt på nerverna, ledsnade rätt duktigt idag så fick inte mycket gjort.. Vill ha ner den på backen men hitintills har båda bärarmarna behövts köpas nytt övre.. styrspindeln och nu den främre av dom nere med då de e gäng sallad på skiten.. Kommer behöva ta hem ett nytt koilover kitt med. Fick för mig att vänster koilisen va skev när jag titta på den men mätt och allt stämmer men känner inte att man bör chansa på att den är okej
Här e anledningen till att hjul upphängningen inte sitter på plats.. lagom irriterande. På bilden har jag även gått på med gäng snitten men de fungerade inte heller
Avslutade dagen med att förbereda för imorgon istället, har markerat upp alla sten skott som kan börja rosta och små dörr uppslag som för hoppnings vis kan börja riktas imorgon. Måste svetsa ihop alla dörrar med först. (kanske syns lite taskigt på bilen).
Skall ner tidigt imorgon och börja fixa på bilen skall plocka ner allt och börja på att rikta o slipa dörrarna mm. Ska även plasta bakkjolen så vi kan få de på plats. Kan va skönt o slippa ha allt liggande i garaget